اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

انتقاد خبرنگار روشن‌دل از کسبه‌ای که سد راه نابینایان می‌شوند

شهرداری‌های کشور در این سال‌ها مناسب‌سازی معابر را در دستور کار قرار دادند اما علی عباسی‌مزار خبرنگار روشن دل خبرگزاری فارس می‌گوید «مناسب‌سازی تنها نصب چند کاشی برجسته نیست»!

انتقاد خبرنگار روشن‌دل از کسبه‌ای که سد راه نابینایان می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، علی عباسی‌مزار خبرنگار خبرگزاری فارس به مناسبت روز عصای سفید با حضور در برنامه سلام تهران شبکه ۵ صداوسیما برخی چالش‌های پیش روی جامعه نابینای کشور را روایت کرد.

او متولد سال ۱۳۶۵ و کارشناس حوزه سیاسی در امور مجلس شورای اسلامی است و ۱۱ سال در خبرگزاری فارس فعالیت دارد. پیش از ورود به خبرگزاری فارس علی عباسی در باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه‌های کیهان و  جوان فعالیت داشته است.

این خبرنگار روشندل در گفت وگو با برنامه سلام تهران به برخی موانع پیش روی جامعه نابینایان اشاره کرد و گفت: عدم توجه سازمان‌ها و دستگاه های دولتی به قانون استخدام۳.۵درصدی استخدام نابینایان، یکی از مسائلی است که جامعه نابینایان را آزار می‌دهد. متأسفانه بعضاً این قانون آنقدر در سازمان‌ها مورد بی مهری قرار می‌گیرد که دیگر سن افراد نابینا حتی از سنین در آستانه استخدام عبور می‌کند.

وی یکی دیگر از چالش‌های پیش روی جامعه نابینایان کشور را عدم توجه برخی کسبه به سد معبر دانست که اغلب موجب ایجاد مشکلاتی برای نابینایان و افراد دارای معلولیت می‌شود.

عباسی در ادامه این گفت وگوی تلویزیونی خواستار توجه شهرداری‌ها به موضوع مناسب سازی شد و اظهار کرد: علی رغم اینکه به مناسب سازی خیابان ها و اماکن در این سالها توجه بیشتری شده است اما شهرداری تهران و سایر استان‌ها باید بدانند که مناسب سازی تنها نصب چند کاشی برجسته نیست بلکه باید نسبت به ایجاد رمپ‌ها و شیب‌های استاندارد نیز اهتمام ورزند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول