اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

آغاز تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی

نائب رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی گفت: اولین جلسه تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی شنبه ۲۲ مهر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد.

آغاز تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی

 حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا نماینده سنقرکلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا با بیان برگزاری جلسه تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش صادرات محصولات، گفت: شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ اولین جلسه هیات تحقیق و تفحص با  حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل ملی صنایع پتروشیمی، حسن عباس زاده معاون مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران و اعضای هیات تحقیق و تفحص در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود: برای محصولات پتروشیمی ارزش اسمی ۹۰ میلیون تن در کشور مجوز صادر کردیم ولی حدود ۷۰ میلیون تن محصول پتروشیمی در بخش اوره، پروتئین و صنایع دیگر تولید می‌کنیم ما در واقع در تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی می خواهیم که آمار دقیق میزان تولید، سهم دولت، میزان صادرات و نحوه عرضه محصولات پتروشیمی بیان شود و بدانیم که از این تولید چقدر در کشور مصرف می‌شود.

نائب رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی افزود: این سوالات در این نشست بیان شد و منتظر پاسخ هستیم برحسب تناسب با این موضوعات طرح تحقیق و تفحص ادامه پیدا کند. 

مهدی عسگری، رضا تقی پورانوری، سیدجواد حسینی کیا، مجتبی رضاخواه، حجت اله فیروزی، سیدمحسن دهنوی، علی اکبر کریمی، علیرضا سلیمی، محسن زنگنه، مالک شریعتی نیاسر، سیدشمس الدین حسینی، فرهاد طهماسبی، یوسف داودی، معصومه پاشائی بهرام و ابراهیم رضائی اعضای هیئت تحقیق و تفحص مجلس از «عملکرد شرکت‌های پتروشیمی دولتی در فروش و صادرات محصولات» هستند.

بیانیه ماموریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک سازمان توسعه ای، با اتکا به بیش از نیم قرن تجربه کارآمد و بهره مندی از سرمایه های انسانی و فکری خود با رویکرد کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش به برنامه ریزی کلان، سیاست گذاری، تنظیم گری، بسترسازی، تسهیل گری و پشتیبانی توسعه پایدار صنعت پتروشیمی می پردازد. شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر مسئولیت اجتماعی نسبت به صیانت از محیط زیست و منابع ملی، ارج نهادن به ارزش آفرینی، پاسخگویی و رعایت حقوق ذی نفعان در پیشرفت اقتصادی کشور و ارتقای کیفیت زندگی مردم نقشی کلیدی ایفا می نماید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول