اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تبعات درگیری نظامی در سرزمین‌های اشغالی بر بازارهای جهانی

کارشناس ارشد اقتصادی در موسسه اکشن اکونومیکس می‌گوید: اگر شاهد گسترش درگیری‌ها در فلسطین باشیم، قیمت نفت افزایش بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد.

تبعات درگیری نظامی در سرزمین‌های اشغالی بر بازارهای جهانی

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کارشناسان اقتصادی و استراتژیست‌های بازارهای جهانی در حال ارزیابی تبعات احتمالی درگیری‌های نظامی در سرزمین‌های اشغالی بر بازارهای بین‌المللی هستند. درواقع آنها به دنبال آن هستند که بدانند در صورتی که درگیری‌ها به کشورهای دیگر هم کشیده شود، تبعات آن بر قیمت نفت در بازار جهانی و جریان انتقال و تبدیل سرمایه چگونه خواهد بود.

رژیم صهیونیستی می‌گوید در حال آماده‌سازی برای حمله زمینی به نوار غزه است و مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز به حزب الله لبنان هشدار داده که وارد درگیری نظامی با این رژیم نشود.

بن کاهیل، کارشناس ارشد برنامه امنیت انرژی و تغییرات آب و هوایی مرکز تحقیقات بین‌المللی و استراتژیک می‌گوید احتمالا ما به سمت یک حمله زمینی به غزه و کشته شدن بسیاری از افراد پیش می‌رویم. هر وقت ما شاهد درگیری نظامی با چنین ابعادی هستیم، بازارها واکنش نشان می‌دهند.

طی هفته گذشته نگرانی‌ها نسبت به تبعات درگیری نظامی در سرزمین‌های اشغالی موجب افزایش قیمت برخی دارایی‌ها شده و از سوی دیگر بازارهای سهام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پایین کشیده است، به‌گونه‌ای که فقط در روز جمعه شاخص S&P500 آمریکا 0.5 درصد پایین آمد و از طرفی دارایی‌های ایمن از جمله طلا و دلار هم رشد ارزش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کردند.

در بازار نفت هم شاهد جهش 6 درصدی قیمت بودیم؛ چراکه بازار نگران تبعات درگیری‌های نظامی بر عرضه نفت از سوی کشورهای همجوار سرزمین‌های اشغالی هستند.

مایکل انگلاند، کارشناس ارشد اقتصادی در موسسه اکشن اکونومیکس در کلورادوی آمریکا، می‌گوید اگر شاهد گسترش درگیری‌ها باشیم، قیمت نفت افزایش بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد.

برنارد بائوموهل، کارشناس ارشد اقتصادی در گروه چشم‌انداز اقتصادی دانشگاه پرینستون آمریکا نیز می‌گوید گسترش درگیری‌های نظامی در خاورمیانه می‌تواند به افزایش تورم و بالا رفتن نرخ بهره در کشورهای جهان منجر شود.

کاهیل معتقد است که خطر بزرگ برای بازار جهانی نفت این است که درگیری‌ نظامی به کشورهای همجوار سرزمین‌های اشغالی نیز کشیده شود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول