اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ضرورت ورود مجلس به مسئله افزایش ظرفیت پزشکی

نماینده مردم تهران بر ضرورت ورود مجلس به مسئله افزایش ظرفیت پزشکی در جریان بررسی برنامه هفتم تاکید کرد.

ضرورت ورود مجلس به مسئله افزایش ظرفیت پزشکی

غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره بحران کمبود پزشک در کشور و عدم اقدام سازنده در این راستا، گفت: برخلاف آنچه که در اذهان مبنی بر لزوم سکانداری وزارت بهداشت به دست پزشکان نهادینه شده من فکر می‌کنم مدیریت بخش‌های مختلف این وزارت به دست پزشکان که خودشان به طبابت مشغول هستند قطعا به تعارض منافع خواهد انجامید که این یک اشکال اساسی است.

وی با بیان اینکه «از وزارت بهداشت انتظار می‌رود تربیت و آموزش پزشکان را محدود نکند» تصریح کرد: هرچه که به مسئله تربیت و آموزش پزشکان پرداخته شود برای کشور مفید و لازم است، توجیهات غیر منطقی و شبه منطقی که مطرح می شود در این زمینه مبنی بر اینکه نباید پزشک متخصص داشته باشیم اشتباه است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: باید بیش از آن چیزی که برآورد نیاز ما است تولید پزشک متخصص داشته باشیم تا نیاز جامعه برطرف شود، در این راستا نیز باید اهتمام جدی به مسئله تعهد خدمت در مناطق محروم داشته باشیم زیرا مناطق محروم در کشور بیش از مناطق دیگر درگیر بحران کمبود پزشک هستند و باید دائما به تولید و تربیت آنها بپردازیم.

این عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی افزایش پزشک را برای کشور بدون آسیب و باعث افزایش کیفیت خدمات و قدرت انتخاب مردم خواند و گفت: هم‌اکنون که مجلس درگیر بررسی برنامه هفتم است لازم است به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و در بخش سلامت برنامه با صراحت ضریبی برای افزایش ظرفیت پزشک متخصص قید کند که همکاران در کمیسیون بهداشت و درمان نیز آن را پیگیری می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول