اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تریبون نماز جمعه، تریبون مطالبه گری به نفع مردم است

امام جمعه شهرستان آبیک گفت: تریبون نماز جمعه، تریبون مطالبه‌گری است و هر جایی که مسوول یا مسوولانی جهادی وارد میدان نشوند قطعاً به نفع مردم، نظام و انقلاب مطالبه صورت می‌گیرد.

تریبون نماز جمعه، تریبون مطالبه گری به نفع مردم است

حجت الاسلام تقی روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اولویت نخست کاری خود را تقویت مسائل فرهنگی و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و تبیین مبانی و گفتمان‌های انقلاب، دینی و سیاسی و غافل نشدن از نسل قبلی به دلیل سهم بسزای آنها در شکل گیری و تداوم انقلاب ذکر و اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری لقب فرمانده قرارگاه فرهنگی را به ائمه جمعه داده‌اند لازم است که تمام نگاه امام جمعه در شهرستان آبیک امامت و نیز راهنمایی دینی و فرهنگی مردم باشد.

وی افزود: امام جمعه مسوول اجرایی نیست و اگر در مسائل اجرایی ورود پیدا کند ضرر می‌کند و بعضاً شکست می‌خورد چرا که نماینده عالی دولت، فرماندار شهرستان آبیک است که روسای ادارات را هماهنگ و بر امور نظارت و مسائل مختلف شهرستان را پیگیری می‌کند.

امام جمعه شهرستان آبیک با بیان اینکه مردم نباید از امام جمعه انتظار آب، برق، گاز، آسفالت، عمران و آبادانی و... داشته باشند، ادامه داد: مردم باید از امام جمعه درخواست روحانی، فعال کردن مساجد و پر رونق و پررنگ شدن برنامه ها و امور فرهنگی داشته باشند. اگرچه امام جمعه، اهل مطالبه‌گری است و تریبون نماز جمعه صرفا تقویم تاریخ نیست که فقط مناسبت‌های مختلف بیان شود. تریبون نماز جمعه، تریبون مطالبه‌گری است و هر جایی که مسوول یا مسوولانی جهادی وارد میدان نشوند قطعاً به نفع مردم، نظام و انقلاب مطالبه صورت می‌گیرد و ساکت نمی‌نشینیم و زبان مردم خواهیم بود.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: برخی مطالبات مردم را محترمانه از پشت تریبون نماز جمعه به سمع و نظر مسوولان می‌رسانیم و از سویی برخی از مطالبات مردم را هم در جلسات و دیدارهای خصوصی متذکر می‌شویم، اما هیچگاه در پشت تریبون نماز جمعه مسوولی را زیر سوال نمی‌بریم و تخریب نمی‌کنیم و به تقویت مسوولان استان و شهرستان برای پیگیری امور مردم می پردازیم.

روحانی تحرک بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی و وارد میدان شدن تمام دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه را از دیگر اولویت‌های کاری خود ذکر و خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی است» لازم است به همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان آبیک خط فرهنگی ارائه و از سوی این دستگاه‌ها برنامه های مختلف فرهنگی اجرا و گزارش آن به بنده ارائه شود تا شهرستان از حالت رکود فرهنگی خارج شود.

وی افزود: البته در برنامه در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید خلاقیت، نوآوری و ابتکار وجود داشته باشد و اجرای برنامه ها از حالت روتین و روزمره خارج شود که در این زمینه اتاق فکر فرهنگی هم تشکیل خواهد شد و به تدریج شاهد تحول فرهنگی در شهرستان خواهیم بود.

بر امور اجرایی، اشرافیت کامل دارم

امام جمعه شهرستان آبیک با بیان اینکه به دلیل نداشتن ردیف بودجه و با دست خالی نمی‌توان نسبت به اجرای کارهای فرهنگی اقدام کرد و همه مسوولان به ویژه فرماندار شهرستان آبیک، شهرداری و شورای شهر و دستگاه‌های دارای بودجه فرهنگی باید مساعدت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: اگر هم بودجه ای از دستگاهی دریافت شود با حساب و کتاب برای امور و برنامه های فرهنگی شهرستان هزینه خواهد شد و ریالی در جای دیگر هزینه نمی شود. از سویی اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط مسوولان دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد و گزارش کارها را از مسوولان مطالبه خواهم کرد. 

روحانی با بیان اینکه بر کارها و امور اجرایی، اشرافیت کامل دارم، توضیح داد: دستگاه های اجرایی موظف به خدمت رسانی مناسب به مردم هستند و اگر مردم در نزد مسوولی حضور یافتند و خواسته قانونی خود را مطالبه کنند مسوولان ملزم به پاسخگویی هستند. در غیر این صورت، از طریق بنده مطالبه مردم به مسوولان اجرایی ارجاع داده می‌شود و موظف به پاسخگویی خواهند بود و مدیری حق ندارد نامه ارسالی را بدون پاسخ بگذارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول