اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش حدود 3 برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش حدود سه برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش حدود 3 برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار

عبدالباسط پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان گفت: طی این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۲۹۷ تن کالا توسط ۵۱۶ دستگاه کامیون از مرز آبی چابهار حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود سه برابری را شاهد هستیم.

پیری ادامه داد: از مجموع کالا های ترانزیت شده در این بازه زمانی ۱۱ هزار و ۵۱۹ تن به ترانزیت ورودی و ۷۷۸ تن به ترانزیت خروجی از این مرز آبی مهم در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت جایگاه مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی افزود: این مرز آبی در بخش شمالی دریای عمان به دلیل بهره‌مندی از موقعیت استراتژیک جهت ترانزیت کالاهای کشورهای همسایه و آسیای میانه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

پیری خاطر نشان کرد: بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال_جنوب و شرق_غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می رود.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول