اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تبلیغات نمایشگاه بین المللی در تهران ممنوع می شود؟

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه طرحی در شورا در خصوص نمایشگاه بین‌المللی تهیه شده است، گفت: در این طرح دیگر به سازمان زیباسازی شهر تهران اجازه داده نمی شود که تبلیغات نمایشگاه سئول را در تهران انجام دهد.

تبلیغات نمایشگاه بین المللی در تهران ممنوع می شود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز 23 مهرماه 1402، در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های امروز شورا، گفت: قرار است رئیس مرکز وکلا به شورا آمده و در خصوص برنامه‌هایشان توضیحاتی ارائه کنند. 

چمران ادامه داد: همچنین اقراریان عضو شورای شهر تهران نطق پیش از دستوری را در جلسه امروز قرائت می کند.

وی با بیان اینکه دو طرح یک فوریتی در دستور کار امروز شورای شهر است،‌گفت: یکی از این طرح‌ها را که شورا تهیه کرده در خصوص نمایشگاه بین‌المللی است در این طرح  دیگر به سازمان زیباسازی شهر تهران اجازه داده نمی شود که تبلیغات نمایشگاه سئول را در تهران انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تأکید می‌شود که باید مصوبات قبلی شورا در زمینه انتقال نمایشگاه پرمخاطب به خارج از شهر انجام شود.

چمران اضافه کرد: امروز به بنده اطلاع دادند که قرار است نمایشگاه اتومبیل در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود؛ بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بسیار زیاد است و قطعا وحشتناک این بخش از شهر شلوغ خواهد شد و شاید دوباره حوادث چند سال قبل که مردم اتومبیل‌های خود را در  داخل اتوبان رها کردند و رفتند تکرار شود. باید از برگزاری این نمایشگاه خودداری شود.

وی ادامه داد: یک لایحه یک فوریتی هم شهرداری در خصوص فروش یک زمین ارائه داده است.

به گفته چمران امروز ساختار ستاد هماهنگی مشارکت محله‌ای که به تصویب ستاد رسیده، در صحن شورا هم مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد و اگر فرصت شود موضوع باغات را هم بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اعلام شده خط 6 و 7 مترو کامل افتتاح نشده و برخی از آنها سوزن ندارند، گفت: بنده اطلاع کاملی ندارم اما خطی که سوزن ندارد مانند چرخ خیاطی است که سوزن ندارد. مگر می‌شود خطی سوزن نداشته باشد و بتوان از آن استفاده کرد شاید یکی از سوزن‌ها خراب باشد ولی قطعا بدون سوزن نمی‌توان در خط فعالیت کرد. اگر نقصی هم وجود دارد باید برطرف شود.

چمران در خصوص موضوع تراموا در تهران، گفت:‌ هنوز در مورد قطار شهری نه چیزی به دار است نه بار؛ اینکه برخی از شهرداران مناطق درباره تراموا در منطقه خود نظر می‌دهند باید بگوییم که هنوز چیزی نه عملی شده نه اجرایی. یکبار هم مسؤولین شهری در این زمینه برای اعضای شورا توضیحاتی دادند و هنوز مدارک کامل ارائه نشده است باید کار از نظر مالی و اجرایی بررسی شود و اگر موضوع به صلاح باشد سمعاو طاعتا.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص مسافرت مدیران شهری به چین، گفت: از اعضای شورای شهر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل حضور دارد که ایشان هم متخصص در زمینه حمل و نقل است. قرار است در خصوص 791 واگن موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در جلسه امروز شورای شهر حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: تمام تلاش ما این است که وکلایی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

وی ادامه داد: وکلا در طول هفته در 300 مسجد در سراسر کشور حاضر و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

به گفته عبدلیان‌پور بیش از 1300 وکیل در مساجد از حقوق افرادی که به هر دلیل توانایی اخذ وکیل ندارند دفاع کرده و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی گفت: رویکرد مسجدمحوری در دستور کار ما است و در راه کمک به مردم برای رفع معضلات حقوقی و پیگیری حقوق عامه گام برداشته‌ایم و سامانه 129 به صورت 24 ساعته در کشور خدمات ارائه می‌کند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از اقدامات تدوین دستورالعمل اجرایی مشاوران خانواده و ساماندهی این افراد بوده است گفت:‌می‌توانیم از مشارکت شورای شهر به  عنوان یک نهاد مدنی استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: مشکلات حقوقی مردم در سرای محلات توسط وکلای ما رسیدگی می‌شود و انتظار داریم مدیریت شهری هم در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد و از شورای اسلامی شهر تهران هم درخواست داریم که در راستای ارج نهادن به وکلا معبر یا بوستانی را به نام وکیل یا ک ارشناس نامگذاری کنند.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا گفت: شورای شهر پرچمدار حقوق عامه و حقوق شهروندی است و این رویه تمام اعضا است که شنونده سخنان مردم باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه حقوق شهروندی یکی از دغدغه‌های جدی ما است گفت:‌یکی از موضوعاتی که در کمیسیون حقوقی پیگیری می‌شود حقوق شهروندی است و در تلاش هستیم با همکاری مرکز پژوه‌ش‌های قوه قضائیه در احیای حقوق شهروندی گام برداریم.

به گفته وی تمام شهرداران مناطق پرچمدار پاسخگویی به شهروندان بوده‌اند در دوره چهارم مدیریت شهری هم یکی از مصوبات منشور حقوق شهروندی بود.

اقراریان تأکید کرد: شهروندان حق دارند از طریق نظارت همگانی و دسترسی به مسؤولان شهری و دریافت اطلاعات به روز در جهت ارتقاء سلامت مدیریت شهری همکاری کنند.

وی همچنین به تعاملات کمیته نظارت شورا و مرکز حقوقی شهرداری اشاره کرد و گفت: هنوز در مدت زمان باقی مانده جای کار بسیار زیادی داریم فرمانداری اعلام آمادگی برای همکاری داشته و باید بسترسازی برای حقوق عامه را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:‌ با توجه به جلوگیری هوام.ل خدوم شهرداری تهران از ساخت و ساز غیرمجاز در بزرگراه آزادگان فرمانداری اسلام‌شهر به کرار فشارهایی را برای خروج عوامل وارد کرده و با همکاری شورای تأمین اجازه ورود شهرداری تهران را نداده است.

به گفته صادقی سازمان‌های مسکن شهرسازی مکلفند ظرف 6 ماه موارد خروج حریم از مرز تصمیمات کشوری را شناسایی کنند و بر اساس نقشه‌ها نسبت به اصلاح نقشه حریم اقدام کنند.

وی تأکید کرد: تا زمان ابلاغ قانونی از سوی شورای عالی شهرسازی هتک اراضی از تکالیف شهرداری تهران است و در صورت تداخل مرزهای حریم مرجع حل اختلاف طرح هادی و طرح‌های مربوطه است.

در ادامه جلسه امروز پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر از نامه رئیس دادگستری اسلام‌شهر درباره معضل 20 ساله حریم تهران انتقاد کرد وگفت: از ریاست شورا درخواست دارم که پیگیر موضوع حریم تهران در منطقه 18 باشد و موضوع باید قاطعانه پیگیری شود تا شاهد از بین رفتن حریم نباشیم.

وی گفت: رئیس دادگستری اسلام‌شهر در نامه‌ای خطاب به شهردار منطقه 18 اعلام کرده است که ظرف مدت 20 روز از تاریخ صدور نامه تمام ابنیه و ادوات موجود در اسلام‌شهر به صورت سالم تحویل شهرداری شود در غیر اینصورت پس از پاسیان مهلت مقرر طبق قانون اقدام می‌شود.

وی گفت: این نامه در حالی است که ما از قوه قضائیه توقع نداشتیم که رئیس دادگستری اسلام‌شهر با یک معضل 20 ساله با یک نامه عادی اینگونه برخورد کند چطور باید این گلایه‌ها را بیان کنیم.

وی گفت: بر اساس قانون سه برابر وسعت یک شهر باید حریم باشد و حالات تهران در حریم اسلام‌شهر قرار گرفته و من سوال دارم در پی این نامه پس حریم تهران کجاست موضوع جالب این است که وقتی ما مصوبه‌ای در خصوص کمک به زلزله‌زدگان خوی داشتیم فرمانداری به ما ایراد گرفت که نباید بودجه یک شهر صرف شهر دیگر شود.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر علیرضا نادعلی رئیس کمیته هنر شورای شهر  از قوه قضائیه و پلیس خواست تا پیگیری‌های لازم درباره قتل مهرجویی را انجام دهند.

وی گفت: در هفته‌های اخیر شاهد مرگ دو هنرمند عزیز کشورمان فردوس کاویانی و آتیلا پسیانی بودیم و شب گذشته داریوش مهرجویی و همسرش از بین رفته و این برای جامعه هنری سخت است.

به گفته نادعلی داریوش مهرجویی یک کارگردان وطن‌پرست بود که پیش از انقلاب فیلم گاو را ساخت و همه از دیدگاه امام راحل در مورد فیلم گاو برخوردار هستیم همچنین در دهه 60 با فیلم اجاره‌نشین‌ها آسیب‌ها و مشکلات شهرنشینی مدرن را به زبان طنز بیان کرد.

نادعلی تأکید کرد: از قوه قضائیه و پلیس می‌خواهم که پیگیری‌های لازم را در خصوص قتل مهرجویی انجام و اطلاع‌رسانی لازم را به مردم و هنرمندان را داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول