اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

عباسی: مابه‌التفاوت مطالبات گندمکاران تا پایان مهر ماه پرداخت خواهد شد

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مطالبات گندمکاران، گفت: دولت مابه‌التفاوت مطالبات گندمکاران که مبلغ سه هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلو را شامل می‌شود، تا پایان مهرماه پرداخت خواهد کرد.

عباسی: مابه‌التفاوت مطالبات گندمکاران تا پایان مهر ماه پرداخت خواهد شد

 علیرضا عباسی نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا با بیان اینکه بخش عمده مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و دولت در تلاش است مابقی قیمت که شامل هزینه مربوط به کود، سم و مبلغ تشویقی تحویل محصول به دولت است را نیز هر چه زودتر پرداخت کند، گفت: دولت از ۱۵۵ هزار میلیارد تومان خرید گندم که برای ۱۰ و نیم میلیون تن انجام داده، تا امروز ۱۱۰ هزار میلیارد تومان آن، یعنی حدود ۷۵ درصد مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: مطالبات گندمکاران بر اساس قیمت ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان برای هر کیلو گندم، کامل به تمام کشاورزان پرداخت شده تنها مابه التفاوت یارانه کشاورزان که یک هزار و ۵۰۰ توان آن بابت قیمت کود، سم و ۲ هزار تومان دیگر هم جایزه تحویل محصول به تولید کننده در نظر گرفته شده، باقی مانده است.

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات ارز هزینه تولید کشاورزان را افزایش داد،  اظهار کرد: باقیمانده مطالبات گندمکاران که  مربوط به یارانه سم، کود و جایزه تحویل محصول به تولید کننده را شامل می‌شود و برای هر کیلو گندم دولت مبلغ سه هزار و ۵۰۰ تومان که برابر با ۳۵ همت در نظر گرفته است تا پایان مهر ماه برای کشاورزان واریز خواهد شد.

۲۳ روز از سال زراعی جدید گذشته است. اما هنوز دولت بخشی از بدهی خود به کشاورزان گندمکاران را پرداخت نکرده است. پنجم مهر ۱۴۰۲ علیرضا عباسی نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت بدهی‌اش با گندمکاران را تا اواسط مهر تسویه می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول