اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

راه‌اندازی پایگاه اورژانس بانوان به زودی در کرمانشاه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان به زودی در استان خبر داد و گفت: در بیمارستان آیت‌الله طالقانی مجموعه‌ای برای راه‌اندازی اورژانس بانوان بنا شده است.

راه‌اندازی پایگاه اورژانس بانوان به زودی در کرمانشاه

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی  کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با ارائه گزارش از عملکردها و مأموریت‌های اورژانس طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری، اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی با وظیفه انتقال، درمان و کمک به درمان مددجو، یکی از مدیریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۶ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۸۵۰ نیرو در استان، ادامه داد: بیشترین آمار تعداد پایگاه‌ها مربوط به منطقه اورامانات است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد پایگاه در شهرها را براساس جمعیت اعلام کرد و گفت: به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک پایگاه باشد که با توجه با جمعیت یک‌میلیونی شهر کرمانشاه باید حداقل ۲۰ پایگاه داشته باشیم که در حال حاضر ۱۶ پایگاه داریم که آمادگی برای ساخت پایگاه جدید را داریم.

*۲۲۱ هزار بار تلفن اورژانس کرمانشاه در بهار و تابستان زنگ خورد

وی با اشاره به ۲۲۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس طی نیمه نخست سال‌جاری، تصریح کرد: ۴۵ هزار و ۴۱۱ مأموریت در مدت مذکور انجام شده است.

قلعه‌سفیدی، از پیگیری برای راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان به زودی در کرمانشاه خبر داد و گفت: در بیمارستان آیت‌الله طالقانی شهر کرمانشاه مجموعه‌ای برای راه‌اندازی اورژانس بانوان بنا شده است.

وی گفت: چند سال است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیروی اورژانس خانم تربیت می‌کند و در حال حاضر هم تعدادی فارغ‌التحصیل از نیروهای خانم داریم که خیلی هم توانمند هستند.

قلعه‌سفیدی زمان حضور در صحنه حادثه را ۸ دقیقه اعلام کرد و گفت: با توجه به محل تماس، فاصله مکانی و همچنین مشکلات ترافیک میانگین ۵ دقیقه حتی ۹ تا ۱۳ دقیقه هم داریم. 

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول