اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اولین «ابرنواختر» توسط هوش مصنوعی شناسایی شد

محققان ابزار هوش مصنوعی را در بسیاری از زمینه‌ها به کار گرفته‌اند و اکنون دانشمندان فضایی با استفاده از آن توانستند به اکتشاف ابرنواختر دست بزنند.

اولین «ابرنواختر» توسط هوش مصنوعی شناسایی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک فرآیند کاملاً خودکار از ابزار هوش مصنوعی، اولین ابرنواختر خود را با موفقیت شناسایی و طبقه‌بندی کرد.

این سیستم جدید که توسط یک همکاری بین المللی به رهبری دانشگاه نورث وسترن توسعه یافته، کل جستجوی ابرنواخترهای جدید در آسمان شب را به طور خودکار انجام می دهد و به طور موثر انسان ها را از این فرآیند حذف می کند. این نه تنها سرعت روند تجزیه و تحلیل و طبقه بندی گزینه های نامزد برای ابرنواختر جدید را تسریع می کند، بلکه خطای انسانی را نیز کم می کند.

انسان ها در 6 سال گذشته، در مجموع 2هزار و200 ساعت را صرف بازرسی بصری و طبقه بندی نامزدهای ابرنواختر کرده اند. با استفاده از ابزار جدید محققان می توانند این زمان گرانبها را به سمت مسئولیت های دیگر هدایت کنند تا سرعت کشف را تسریع بخشند.

آدام میلر که رهبری این کار را برعهده داشت، گفت: «برای اولین بار، مجموعه‌ای از ربات‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی ابتدا کار مشاهده و سپس شناسایی را انجام دادند. این ابزارها با تلسکوپ ارتباط برقرار کردند تا در نهایت کشف یک ابرنواختر تأیید شود.»

این یافته به طور قابل توجهی مطالعات گسترده ای را در مورد ابرنواخترها ساده و به دانشمندان کمک می کند تا چرخه زندگی ستارگان و منشا عناصری مانند کربن، آهن و طلا را که ابرنواخترها ایجاد می کنند، بهتر درک کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول