اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کلاس بدون معلم در کرمانشاه نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه جزء استان‌های پیشرو در جهت ساماندهی نیروی انسانی هستیم، گفت: در راستای توسعه برقراری عدالت آموزشی در دولت سیزدهم، خوشبختانه کلاس درس بدون معلم نداریم.

کلاس بدون معلم در کرمانشاه نداریم

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، جمعیت دانش‌آموزی استان کرمانشاه را ۳۷۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: این تعداد دانش‌آموز از اول مهرماه در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه با بیش از ۱۴ هزار کلاس درس، مشغول تعلیم و تربیت هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰.۱۴ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان، روستایی و ۶۹.۸۹ درصد هم دانش‌آموز شهری هستند، ادامه داد: ۷ هزار و ۷۵۵ کلاس درس در مقطع ابتدایی، ۳ هزار و ۱۲۵ کلاس درس در مقطع متوسطه اول و یک‌هزار و ۹۱۲ کلاس درس متوسطه دوم نظری داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۴۴۷ مدارس عشایری در استان با ۷۲۰ کلاس درس، گفت: در راستای توسعه برقراری عدالت آموزشی در دولت سیزدهم، خوشبختانه کلاس درس بدون معلم نداریم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار فرهنگی شاغل، جمعیت همکاران بازنشسته را ۲۹ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۲ درصد از معلمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدرک تخصصی دکترا، بیش از ۳۰ درصد کارشناسی ارشد و مابقی معلمان مدرک کارشناسی را دارا هستند.

محمدی شروع جلسات ساماندهی در راستای نیروی انسانی براساس شیوه‌نامه را از اول تابستان اعلام و بیان کرد: تلاش این بود برای اول مهرماه هیچ کلاس بدون معلم و هیچ معلم بدون ابلاغ در استان نداشته باشیم که خوشبختانه این مهم تحقق یافته است.

وی کرمانشاه را جزء استان‌های پیشرو در جهت ساماندهی نیروی انسانی معرفی کرد و افزود: مهرماه امسال با ارائه راهکارهای مختلف شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی، با کمبود نیروی انسانی مواجه نشدیم؛ هم‌اکنون در دورترین مدارس استان معلم حضور دارد حتی در مدارس عشایری معلمان هم‌پا با دانش‌آموزان کوچ می‌کنند.

محمدی در ادامه اشاره‌ای به جذب نیروهای جدید در آموزش و پرورش استان داشت و اضافه کرد: حدود ۸۴۰ نفر برای دوره‌های ابتدایی و استثنایی و همچنین ۶۳۰ نفر برای مقاطع متوسطه و فنی و حرفه‌ای جذب و در آینده نیز تعدادی معلم پرورشی نیز جذب خواهد شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول