اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

پژوهشکده مطالعات آموزش و پرورش راه‌اندازی می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: برای تسهیل برنامه ریزی و طراحی های آموزشی در سیستان و بلوچستان پژوهشکده مطالعات آموزش و پرورش با حضور معلمان پژوهشگر و شبکه ادوار جنبش دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود.

پژوهشکده مطالعات آموزش و پرورش راه‌اندازی می‌شود

ابوالفضل فکوری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: رویکرد پژوهش محور از جمله حلقه های مهمِ مفقوده در لایه های تصمیم گیر و تصمیم ساز و مدیریت دستگاه های دولتی است.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان افزود: این امر در آموزش و پرورش بروز و نمود بیشتری داشته است، به این جهت که تعلیم و تربیت باید بطور مداوم توسط پژوهش های تخصصی این حوزه روز آمد شود.

وی گفت: پیچیدگی و روز آمدیِ مسائل تعلیم و تربیت، و جابه جایی مداوم مسئولین لایه های مختلف آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، و همچنین عدم اتصال کارآمد میان مدیران گذشته و استفاده از تجارب مثبت و منفی آنها، نهایتاً منجر به شکل گیری یک دور باطل در دستگاه های اداری می‌شود، به گونه ای که مشاهده می‌شود رویه هایی که سالها نه تنها سودی برای دانش آموز و نظام مدرسه نداشته است، بلکه اثرات منفی آنها سالها گریبان گیر مخاطب آموزش و پرورش شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از سوی دیگر نبود یک قوه عاقله ای که بتواند بازوی فکری معلمان و مسئولان آموزش و پرورش استان باشد، کاملاً احساس میشود.

 فکوری خاطرنشان کرد: برخلاف اینکه در ساختار آموزش و پرورش استان پژوهش سراهایی وجود دارد، متأسفانه نتوانسته پاسخگوی نیاز امروز دستگاه تعلیم و تربیت استان باشد. 

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: بنابراین به جهت تسهیل برنامه ریزی و طراحی های آموزشی در سیستان و بلوچستان پژوهشکده مطالعات آموزش و پرورش با حضور معلمان و دانشجو معلمان پژوهشگر و شبکه ادوار جنبش دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول