اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۳۰۰ سخنرانی داخلی و خارجی در کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی

۳۰۰ سخنرانی داخلی و خارجی در پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران انجام شد.

۳۰۰ سخنرانی داخلی و خارجی در کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران با تجلیل از ۲۵ پژوهشگر برتر در سالن همایش‌های حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به کار خود پایان داد.

این کنگره با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از محققان و استادان برجسته داخلی و بیش از هفت کشور جهان از روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آغاز شده بود.

در پایان، جوایز مربوط به زنده‌یاد ناصر گیتی، ژیلا بهزادی و فرشته معتمدی از چهره‌های شاخص کشور در علوم فیزیولوژی و فارماکولوژی به پژوهشگران اعطا شد.

۴۶ سمپوزیوم و سخنرانی هشت تا ۱۴ محقق در هر سمپوزیوم، شاکله پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در سمنان بود و درمجموع، ۳۰۰ سخنران که ۱۵ سخنران آن از استادان برجسته بین‌المللی بودند، داشته‌های علمی خود را با پژوهشگران مهمان در این کنگره به اشتراک گذاشتند.

حدود ۹۰۰ مقاله علمی شامل ۵۵۰ مقاله به‌صورت پوستر، ۳۴۳ مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ارائه شد که ۲۵ مقاله مربوط به دانشمندان خارجی بود.

داروشناسی یا فارماکولوژی شاخه‌ای از داروسازی و زیست‌شناسی است که به مطالعه واکنش متقابل داروها بر جانداران می‌پردازد که منجر به ایجاد اثرات زیست‌شناختی این ترکیبات می‌شود. فیزیولوژی نیز یکی از شاخه‌های زیست‌شناسی است که به مطالعه اعمال حیاتی موجود زنده، اندام‌ها، بافت‌ها، سلول و عناصر آن می‌پردازد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول