اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پایتخت‌نشینان منتظر باران پاییزی باشند

مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران گفت: طی امروز و فردا به تناوب در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعدوبرق به ویژه در نواحی شمالی استان و بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

پایتخت‌نشینان منتظر باران پاییزی باشند

مازیار غلامی مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی اظهار کرد: با توجه به عبور سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌ها به تناوب در بعضی ساعات امروز و فردا رگبار باران با احتمال رعدوبرق به ویژه در نواحی شمالی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی وزش باد شدید به ویژه در ارتفاعات و بخش‌های غربی گاهی وزش باد خیلی شدید با احتمال تندباد لحظه‌ای، گفت: در مناطق مستعد خیزش موقت گردوخاک و در قله‌ها بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ طی ۲ روز مورد انتظار است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران ادامه داد: برای روزهای شنبه و یکشنبه آسمان کمی ابری در ارتفاعات گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و در بعدازظهر روز دوشنبه در بیشتر نواحی استان افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

غلامی با بیان اینکه برای امروز و فردا کاهش محسوس دما در سطح استان پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از امروز پنجشنبه تا روز شنبه شاهد نفوذ توده هوای سرد خواهیم بود که در نیمه شمالی بین 8 تا 12 و در نیمه جنوبی استان بین 6 تا 10 درجه سلسیوس کاهش دما خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از روز شنبه تا دوشنبه به تدریح افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود.

لازم به ذکر است؛ تهران در گرم‌ترین ساعات امروز دمای 23 درجه و در خنک‌ترین ساعات دمای 15 درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد. آبعلی با بیشنه 17 و کمینه دمای 9 درجه سانتی گراد خنک‌ترین و ورامین با بیشنه 30 و کمینه دمای 16 درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهرهای استان هستند.

پایان پیام/67062/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول