اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نوجوان  /  زنگ تفریح

آیا می‌دانید| خطای دید چیست؟

تصویرهایی که گمان می‌کنیم به وضوح می‌بینیم، ممکن است مبنع خطا و اشتباه ما باشند. به عنوان مثال، خیال می‌کنیم چیزی را در جایی می‌بینیم اما در واقع آن چیز در جای دیگر واقع شده است.

آیا می‌دانید| خطای دید چیست؟

به گزارش فارس نوجوان، تصویرهایی که ما گمان می‌کنیم به وضوح می‌بینیم، ممکن است مبنع خطا و اشتباه ما باشند. مثلا خیال می‌کنیم چیزی را در جایی می‌بینیم اما در واقع آن چیز در جای دیگر واقع شده است؛ به این اتفاق، خطای دید می‌گوییم.

این نوع خطاهای دید را به این شکل می‌توانیم شرح دهیم که وقتی شخصی تصمیم می‌گیرد چیز دیگری را نگاه کند، شبکه تصویری را در حافظه نگه می‌دارد.

مثلا وقتی حدود 10 ثانیه به طور ثابت به مرکز دایر‌ه‌ای رنگی نگاه کنیم که در طرف چپ صفحه کاغذی ترسیم شده است و بعد دایره‌ای را ببینیم که به رنگی دیگر در طرف راست کاغذ است، رنگ دایره اول به روی رنگ دایره دوم قرار می‌گیرد.

اگر دایره چپ، زرد و دایره راست، آبی باشد، دایره راست را سبز می‌بینیم. چشم‌های ما ابزاری گران‌بها و دلپذیرند اما می‌توانند به ما کلک بزنند و هیچ‌گاه به طور کامل قابل اعتماد نیستند.

برای ارتباط با ما به آی‌دی Farsnojavan@ در شبکه «شاد» پیام دهید؛ همچنین اخبار ما را در کانال فارس نوجوان در شبکه «شاد» به آدرس Fars_nojavan@ مشاهده کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        همراه اول