اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افزایش ۱٠ درصدی ترددهای اربعین مرز مهران نسبت به سال قبل

استاندار ایلام گفت: در اربعین سال جاری بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱٠ درصدی ترددهای اربعین مرز مهران نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن بهرام نیا استاندار ایلام بعدازظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کنگره عظیم اربعین حسینی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت:  عملیات طوفان القصی جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس نشانگر این است که مردم فلسطین هیچ‌گاه از حق خود عقب‌نشینی نکرده و همواره به مبارزه خود ادامه خواهند داد. 

وی افزود: این حمله باعث براندازی همینه‌ی پوشالی رژیم کودک‌کش صهیونیست و براندازی گنبد آهنین این رژیم را به‌دنبال داشت.

استاندار ایلام ادامه داد: این عملیات و اقدام جبهه حماس شجاعانه و فداکارانه بود و موجب خرسندی رهبر معظم انقلاب شد.

 بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خبرنگاران در رابطه با کنگره بزرگ اربعین با خدمت شایان خود باعث شدند این همایش بزرگ فرهنگی به جهانیان به طور جامع و کامل نشان داده شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خبرنگاران با عرق ملی خود این همایش بزرگ را مانند یک پدیده فرهنگی مورد پوشش قرار دادند به طوری که علی‌رغم تبلیغات بر علیه این مرز میزان ۵۲ درصد از جمعیت زائران از این مرز تردد کردند. 

بهرام نیا با اشاره به اینکه مرز مهران به عنوان اصلی ترین مرز در بین مرزهای شش‌گانه کشور شناخته شده است، عنوان کرد: یکی از پیشنهادات ویژه وزیر کشور جهت رونق این مرز ایجاد ریل باس برای مهران است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در برگزاری هرچه بهتر اربعین در سال جاری نسبت به اربعین گذشته از جمله آماده سازی زیرساخت ها، تلاش مدیران و مسئولان استانی، پذیرایی خوب مردم استان از زائران و وجود مواکب مختلف در اقصی نقاط مسیر تردد زائران در استان و قلم فرسایی خبرنگاران عزیز دخیل بود.

این مقام مسئول گفت: همین عوامل باعث شد بالغ بر ۳ ملیون و ۷٠٠ هزار نفر از این مرز تردد کردند که نسبت به سال گذشته ۱٠ درصد افزایش داشت.

وی گفت: همایش بزرگ اربعین باعث شد تا گردهمایی اقوام و مذاهب مختلف به عنوان رنگین کمانی زیبا در بین الحرمین گرد هم آیند و این ویژگی ممتاز اربعین نسبت به آیین حج است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در اربعین سال جاری مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران بود.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول