اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چرا «طوفان‌الاقصی» شکست تمام‌عیار صهیونیست‌هاست؟

​​​​​​​حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از اظهارات خود بیان کردند: زلزله ویرانگر ۱۵مهر یک شکست اطلاعاتی و نظامی غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی بود. اما چرا جنگ اخیر یک شکست همه‌جانبه برای تل‌آویو است؟

چرا «طوفان‌الاقصی» شکست تمام‌عیار صهیونیست‌هاست؟

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - قدس نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دانشگاه افسری امام علی(ع) ضمن بیان تحلیلی جامع از آخرین تحولات جنگ جاری میان مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی به چند شاخصه مهم این نبرد هم پرداختند.

​​​​​​​حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از اظهارات خود بیان کردند: زلزله ویرانگر ۱۵مهر یک شکست اطلاعاتی و نظامی غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی بود. اما چرا جنگ اخیر یک شکست همه‌جانبه برای تل‌آویو است؟ با نگاهی آماری به این مسئله پاسخ داده‌ایم.

  جنگ ترکیبی علیه صهیونیست‌ها: مقاومت برای نخستین مرتبه با انجام عملیاتی از زمین، دریا و هوا، توانست است یک جنگ ترکیبی و هیبریدی تمام‌عیار را علیه دشمن اجرا کند.

  تغییر رویکرد از پدافندی به آفندی: برخلاف تمام جنگ‌های گذشته که‌ این رژیم صهیونیستی بود که جنگ را آغاز و مقاومت در مقام دفاع‌کننده بود، در جنگ اخیر، حماس از حالت پدافندی به آفندی رو آورد. این، فصل جدیدی از مبارزه را رقم زد.

  یگان پهپادی: در روز سوم جنگ، حماس با رونمایی از پهپادهای انتحاری با نام «الزواری» دست‌کم ۳۵ پهپاد را به سوی مواضع اسرائیل فرستاد.

  باران موشکی: حماس تنها در روز آغاز عملیات با بیش از ۵هزار موشک، دشمن را هدف قرار داد. این در حالی است که در کل جنگ سال ۲۰۱۴ حماس ۳هزار و ۲۴۹ موشک شلیک کرده بود.

  پدافند بومی مقاومت: گردان‌های قسام برای نخستین بار فاش کردند سامانه پدافند هوایی «متبّر ۱» بومی را به خدمت گرفته که برای مقابله با هواپیماهای دشمن در جریان نبرد طوفان الاقصی استفاده شده است.

  عملیات هلی‌برن: تیم‌هایی از رزمندگان حماس در همان ابتدای عملیات به‌وسیله پاراگلایدرهای موتوری، بر فراز مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند و میدان نبرد را برای حمله ایمن نیروهای زمینی آماده کردند.

  تلفات گسترده: در طول عملیات طوفان الاقصی هزارو۱۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند. در مقام مقایسه، در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ این آمار تنها ۱۲۱ نفر بود.

  ید واحد مقاومت: برای نخستین بار در کنار حماس و جهاد اسلامی، شاهد اعلام آمادگی کامل دیگر جناح‌های مقاومت از حزب‌الله و انصارالله گرفته تا ایران، سوریه، عراق، بحرین و... بودیم.

  افتضاح اطلاعاتی و امنیتی: انجام حمله ترکیبی زمینی، هوایی و دریایی آن هم در حالی که غزه تحت رصد ۲۴ساله صهیونیست‌هاست یک افتضاح کامل اطلاعاتی و امنیتی برای صهیونیست‌ها بود. این شکست در حالی است که توجه داشته باشیم باریکه غزه تنها ۴۱ کیلومتر طول دارد و عرض آن نیز بین ۶ تا ۱۲ کیلومتر است.

  تعداد اسیران صهیونیست: تا پایان روز چهارم، براساس آمار منتشر شده، تعداد اسیران صهیونیست ۱۷۰ تن است. در حالی که در کل جنگ سال ۲۰۱۴ مقاومت تنها سه صهیونیست را به اسارت گرفت.

  عملکرد عالی رسانه‌ای مقاومت: در جنگ اخیر علاوه بر هماهنگی در سطح میدان، گروه‌های مقاومت به شکل دقیق برای این عملیات برنامه‌ریزی و سرویس رسانه‌ای خود را آماده و به مقابله با جنگ روانی دشمن پرداختند.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول