اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص اعتبار 10 میلیاردی برای پروژه های عمرانی اوقاف آمل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اعلام اینکه 7 وقف جدید در این شهرستان انجام شد، گفت: برای پروژه‌های عمرانی و خدماتی آمل بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص اعتبار 10 میلیاردی برای پروژه های عمرانی اوقاف آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی صبح امروز در همایش یاوران وقف و آئین تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه وقف و بقاع در مرکز فرهنگی مذهبی بصیرت آستان امامزاده ابراهیم (ع) اظهار کرد: موقوفات و بقاع متبرکه منشأ خیروبرکت هستند و مردم ولایت‌مدار همیشه به امامزادگان متوسل می‌شوند.

وی با اعلام اینکه امامزادگان خیروبرکت به همراه دارند، افزود: بسیاری از افراد متمول و ثروتمند توفیق ندارند در راستای امور خیر، توجه به امامزادگان و موقوفات گام بردارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه امامزادگان افراد خیر و نیک‌اندیش برای انجام کارهای خیر را خودشان انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: تعداد ۷ وقف جدید طی یک سال گذشته در این شهرستان انجام شد که در زمینه‌های ساخت مسجد، حسینیه و امور مذهبی بوده است.

بهرامی با اعلام اینکه نیاز امروز جامعه اسلامی انجام موقوفات با نیات جدید احساس می‌شود، بیان کرد: در زمینه نیات فرهنگی، قرآنی، بحث‌های دارو و درمان، دستاوردهای هسته‌ای و جهیزیه نیازمندان جامعه هدف و پزشکی احساس نیاز می‌شود تا خیران به این سمت سوق داده شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۹ امامزاده در شهرستان آمل وجود دارند، یادآور شد: از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه آمل در سال گذشته تاکنون چهار پروژه بزرگ اجرا شده است که دو پروژه عمرانی به اتمام رسید که شامل مکان خدماتی و سرویس بهداشتی آستان امامزاده ابراهیم و دو واحد خدماتی اداری میدان بار از موقوفه خیریه اسلامی بود.

بهرامی خاطرنشان کرد: دو پروژه دیگر عمرانی شامل ساختمان تجاری مسکونی ملا مهدی کفان و امامزاده محمد نو گردن در دست اقدام است و مراحل ساخت را طی می‌کند.

وی گفت: در مجموع اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اختصاص‌داده‌شده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول