اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

استفاده اپل از باطری‌های بی‌کیفیت‌تر نسبت به مدل‌های قبلی

منابع خبری می‌گویند اپل در آیفون 14 و 15 از باتری‌های بی‌کیفیت‌تر و ارزان‌تری استفاده می‌کند که به دلیل داشتن تنها 600 چرخه شارژ، سریع‌تر تحلیل می‌روند.

استفاده اپل از باطری‌های بی‌کیفیت‌تر نسبت به مدل‌های قبلی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، به گفته یک منبع آگاه، اپل در سری‌های آیفون 14 و 15 از باتری‌های ارزان‌تری با تعداد چرخه شارژ کمتر استفاده می کند.

کاربران آیفون 14 هم بعد از مدتی استفاده از این گوشی ها  از ظرفیت کم باتری آن شکایت دارند که احتمالا علت از این اقدام شرکت اپل باشد.

یک منبع آگاه در ایکس(توییتر سابق) ادعا کرده که اپل در گوشی های هوشمند آیفون سری 14 و 15 از باتری های ارزان تری نسبت به سری آیفون 13 استفاده می کند. طبق گفته این کاربر با نام RGcloud، باتری‌های آیفون‌های 14 و 15 به طور متوسط طول عمر 600 چرخه دارند، در حالی که اکثر گوشی‌های پرچمدار معمولی از باتری‌های 800 چرخه استفاده می‌کنند و دلیل کیفیت پایین این باتری ها این است که سلول های هر باتری از کیفیت پایین تری برخوردار هستند.

 اغلب تصور می‌شود که یکی از مزیت‌های سرعت شارژ آهسته آیفون برای سلامت باتری است. اکنون به نظر می رسد که کاربران سری های آیفون 14 و 15 هم شارژ کندتر و هم طول عمر باتری کمتر را تجربه می کنند.

در ماه آگوست(مرداد-شهریور) گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دارندگان سری آیفون 14 زودتر از حد معمول با مشکلات کاهش باتری مواجه شده اند.

صفحه پشتیبانی اپل بیان می‌کند که یک باتری آیفون به گونه‌ای طراحی شده است که تا 80 درصد ظرفیت اولیه خود را در 500 چرخه شارژ کامل حفظ کند و در صورتی که ظرف مدت 12 ماه به ظرفیت کمتر از 80 درصد برسد، اپل باتری را تعویض خواهد کرد و آن را معیوب می داند. اگر پس از 1 سال مالکیت به 79درصد کاهش یابد، این شرکت خدمات تعویض باتری را با قیمت 99 دلار ارائه می دهد.

به گفته این منبع آگاه اپل تصمیم گرفته از باتری‌های ارزان‌تر استفاده کند تا هزینه‌های گنجاندن سایر قطعات جدیدتر برای کنترل قیمت‌ها را جبران کند.

به گفته RGcloud، باتری‌هایی که دارای چرخه شارژ 500-600 هستند، در محصولات با کارایی بالا، از پاوربانک‌ها، جاروبرقی‌ها و سایر محصولات که تا 100 وات برق را پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌شوند. این منبع همچنین بیان می‌کند که از آنجایی که خانواده آیفون 15 را نمی‌توان به‌عنوان طیف محصولات با کارایی بالا طبقه‌بندی کرد(زیرا از 100 وات توان پشتیبانی نمی‌کند) استفاده از باتری‌هایی با تنها 600 چرخه شارژ به این معنی است که اپل می‌خواست هزینه‌های تولید را کاهش دهد تا امسال قیمت‌ها را بدون تغییر نگه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول