اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن حیا‌ت‌‌های فرازمینی

دانشمندان دانشگاه منچستر یک مدل هوش مصنوعی ساختند که توانایی بررسی حیات‌‌‌ فرازمینی‌ها را دارد.

استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن حیا‌ت‌‌های فرازمینی

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس،بیش از ۶۰ سال است که دانشمندان در جستجوی حیات فرازمینی در کهکشان را بررسی می‌کنند، اما هنوز هیچ موجود فرازمینی پیدا نکرده‌اند چرا که جستجو در این فضای بزرگ عملا کاری نشدنی است.

اما این روزها استفاده از هوش مضنوعی بسیاری از کارهای غیر ممکن را شدنی کرده و دانشمندان قصد دارند از این فناوری برای یافتن حیات ها فرا زمینی استفاده کنند. ریاضیدان و پژوهشگر SETI ( جستجو برای هوش فرازمینی) امون کرینز از دانشگاه منچستر می‌گوید: داده‌های موجود درباره فضا را برای الگوریتم هوش مصنوعی تعریف می‌کنیم و سپس از او می خواهیم بررسی کند که آیا در داده هایی که خودش درباره فضا و موجودات زنده پس از کاوش در این فضا بدست آورده مغایرت دارد یا خیر.  

به هوش مصنوعی تمام سیگنال هایی که در فضا از انسان ها وجود دارد آموزش داده شده تا در جستجوی خود سیگنال های رادیویی یا هر چیز دیگر را با سیگنال فرا زمینی ها یا وسایل ارتباطی آن ها اشتباه نگیرد. اگر در داده‌ها چیزی پیدا کند که درباره آن اطلاعات نداشته باشد، به سرعت اطلاع خواهد داد.

برای آزمایش این هوش مصنوعی نیز دانشمندان اطلاعات موجود درباره ماهواره فضایی آپولو ۱۵ را از آن حذف کردند و سپس آن را راه اندازی کردند، این هوش مصنوعی با سرعت بسیار بالایی توانست فرکانس این ماهواره را که برایش غیر عادی بود شناسایی کند.

با این حال در این  الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، انسان‌ها هنوز هم درگیرند چرا که در بسیاری از موارد هوش مصنوعی سیگنال هایی که برایش تعریف شده اما طول موج متفاوتی دارند را با سیگنال فرا زمینی اشتباه می گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول