اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موافقت کامل حزب نتانیاهو با تشکیل کابینه اضطراری

حزب لیکود به ریاست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کلیه سران این حزب با تشکیل کابینه اضطراری موافقت کرده‌اند. تشکیل کابینه اضطراری برای اداره درگیری جدید با مقاومت حماس، خواست احزاب مخالف نتانیاهو است.

موافقت کامل حزب نتانیاهو با تشکیل کابینه اضطراری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب حاکم «لیکود» در رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر)، اعلام کرد که تمام رهبران این حزب با تشکیل «دولت اضطراری ملی» موافقت کردند. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (۹ اکتبر) از مخالفان خود در کنست خواست تا «فورا به روند تشکیل یک دولت اضطراری ملی» بپیوندند. پیشنهادی که یادآور تشکیل چنین کابینه‌ای در رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ از سوی «مناخیم بگین» نخست‌وزیر وقت رژیم موقت در طول جنگ شش روزه است. این در حالی است که گفته می‌شود «بنی گانتز» از رهبران حزب اپوزیسیون نتانیاهو نیز در حال مذاکره با نماینده نتانیاهو برای تشکیل چنین کابینه‌ای است. 

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» از دیگر سران اپوزیسیون در رژیم موقت نیز دو روز پیش از آمادگی خود برای تشکیل یک کابینه اضطراری برای اداره جنگ کنونی با مقاومت فلسطین در غزه خبر داده بود. 

به گزارش فارس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سایه فشار محافل سیاسی و رسانه‌ای ناگزیر شده تا به خواست مخالفان خود تن بدهد و کابینه اضطراری تشکیل دهد. با این وجود، روزنامه اسرائیلی هاآرتص با انتشار گزارشی، عملیات طوفان الاقصی و حمله ناگهانی حماس به رژیم موقت را بدترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم صهیونیستی و بدتر از شکست «یوم کیپور» توصیف کرد و از احزاب مخالف خواست که از مدارا با نتانیاهو بپرهیزند و هرچه زودتر وی را برکنار کنند. 

هاآرتص نوشت: «اگر اوضاع به شکلی بود که نتانیاهو در حزب مخالفان قرار داشت و «یائیر لاپید» یا «آویگدور لیبرمن» نخست‌وزیر بودند، نتانیاهو به تلویزیون می‌آمد تا نخست‌وزیر را عامل این شکست هولناک و مرگ بیش از 700 صهیونیست معرفی کند پس بنابراین این کاری است که گانتز، لاپید و لیبرمن باید انجام دهند و نباید از وحدت کاذب صحبت کنند. آن‌ها نباید راه نجاتی برای یک کلاهبردار فراهم کنند. اگر واقعاً می‌خواهند اسرائیل را نجات دهند، باید نتانیاهو را از قدرت برکنار کنند».

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح روز شنبه ۷ اکتبر، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد و درگیری‌ها که تاکنون ادامه دارد، منجر به هلاکت هزاران صهیونیست شده است. رژیم صهیونیستی به اسارت دست‌کم ۱۰۰ صهیونیست به دست نیروهای مقاومت فلسطین اعتراف کرده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول