اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

شرط ورود کتب کمک آموزشی به مدارس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: همه کتب‌ کمک آموزشی یا هر سی دی آموزشی که قرار است در مدارس استفاده شود باید ضمن دریافت مجوز از وزارت ارشاد، از ممیزی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عبور کند.

شرط ورود کتب کمک آموزشی به مدارس

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه «صبح و گفت‌گو» رادیو گفت‌وگو در مورد استفاده از کتب کمک آموزشی در مدارس غیردولتی، اظهار کرد: استفاده از کتب کمک آموزشی ممنوعیتی وجود ندارد اما اگر خارج از چارچوب مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش باشد، ممنوع است.

وی تصریح کرد: اگر قرار است در مدارس دولتی و غیردولتی از کتاب‌های کمک درسی استفاده شود باید از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مجوز لازم گرفته شود.

محمودزاده ادامه داد: بسیاری از کتاب‌ها مجوز دارند ولی مناسب برای داخل مدرسه نیست؛ لذا براساس مصوبه 828 به سازمان پژوهش اجازه داده شد که بررسی کند.

وی افزود: همچنین در شورای نظارت تأکید شده است اگر اسامی کتاب‌های کمک آموزشی در سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وجود دارد، مشکلی برای استفاده وجود ندارد و اگر کتاب جدیدی تولید شده است باید از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مجوز گرفته و بعد در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بسیاری از کتاب‌های دارای مجوز، صلاحیت ورود به مدارس را ندارند، اضافه کرد: برخی کتاب‌های زبان، تصاویر و داستان‌هایی برگرفته از سبک زندگی غربی دارد و متأسفانه مجوز نیز دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر کتاب کمک آموزشی و یا هر سی‌دی آموزشی که قرار است در مدارس استفاده شود، باید ضمن مجوز از وزارت ارشاد از ممیزی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عبور کند.

محمودزاده تصریح کرد: برخی کتاب‌هایی که در سال‌های گذشته نوشته شدند، علی‌رغم دریافت مجوز، ممیزی سازمان پژوهش را ندارند که باید سریع‌تر نسبت به آن اقدام کنند.

امین آصفی مدیرمسؤول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی نیز با اشاره به مصوبه 828، گفت: این مصوبه ورود کتاب‌های کمک آموزشی به مدارس را غیرمجاز و ممنوع نمی‌داند بلکه باید مورد تأیید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باشد.

وی تصریح کرد: هیچ کتابی وجود ندارد که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشته باشد؛ متولی تأیید و صدور مجوز برای همه کتب وزارت ارشاد است و هیچ کتابی وجود ندارد که مشکل‌دار باشد و مجوز دریافت کند.

مدیرمسؤول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با بیان اینکه هیچ کتابی با ایراد محتوایی وجود ندارد که مورد تأیید وزارت ارشاد باشد، خاطرنشان کرد: در سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش یک سلیقه نسبت به برخی کتب وجود دارد که مانع ورود آنها به مدارس می‌شود.

آصفی افزود: در مصوبه 828 نظام چند تألیفی مطرح شده که تألیف را از وزارت آموزش و پرورش به سایر بخش‌های خصوصی برون سپاری می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول