اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ماجرای مرگ کودک ایذه‌ای بر اثر زنبور گزیدگی چه بود؟

مستانه در منطقه‌ای کوهستانی و دور از دسترس زندگی می‌کرد روز حادثه، ساعت ۴ بعد از ظهر، او همراه عمه و بستگانش برای جمع‌آوری هیزم به کوه می‌رفتند و در این مسیر تحت حمله زنبورها قرار گرفتند.

ماجرای مرگ  کودک ایذه‌ای بر اثر زنبور گزیدگی چه بود؟

گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چند روز پیش یک دانش‌آموز به نام مستانه شاهپری از عشایر ایذه به دلیل زنبور گزیدگی درگذشت. پس از این حادثه، رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان در یک پیام تسلیت، فوت این دانش‌آموز را به خانواده‌اش تسلیت گفت.

با توجه به اینکه در اکثر موارد، نیش زنبور خطر زیادی ندارد و پس از احساس کمی درد و سوزش، با درمان خانگی می‌توان زنبورزدگی را درمان کرد، اعلام خبر فوت این کودک به دلیل زنبور گزیدگی واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

رضا فرامرزی، رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد که طبق گفته‌های معلم و عموی دانش‌آموز، مستانه به دلیل زنبور گزیدگی درگذشته است.

وی افزود: مستانه در منطقه‌ای کوهستانی و دور از دسترس زندگی می‌کرد روز حادثه، ساعت ۴ بعد از ظهر، او همراه عمه و بستگانش برای جمع‌آوری هیزم به کوه می‌رفتند و در این مسیر تحت حمله زنبورها قرار گرفتند.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: پس از زنبورزدگی، خانواده مستانه فوراً او را به درمانگاه منتقل کردند، اما متأسفانه قبل از رسیدن به درمانگاه، وی فوت کرد.

فرامرزی بیان کرد: پس از وقوع حادثه، مسئولان درمانگاه به خانواده پیشنهاد کردند که جسد مستانه را به پزشکی قانونی ارسال کنند و عملیات کالبدشکافی انجام شود، اما خانواده در پاسخ خود عنوان کردند: «ما می‌دانیم که او به دلیل زنبور گزیدگی درگذشته است و نیازی به کالبدشکافی نیست.»

روایت عموی مستانه...

عموی مستانه، خزعل شاهپری، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد:مستانه در بعدازظهر روز حادثه، همراه عمه و دخترهای عمه‌اش برای جمع کردن هیزم به کوه می‌رفتند. در مسیر، آنها با حمله زنبورهای گاوی مواجه شدند. این زنبورها به دلیل بزرگی خود توسط مردم محلی به آنها "زنبور گنجشکی" نیز معروف بودند.

وی ادامه داد:زنبورها به اندازه‌ای فراوان بودند که حتی به موهای مستانه نیز رسیدند. وضعیت مستانه به علت نیش زنبورها بدتر شد و آنها مجبور شدند با همکاری یکدیگر مستانه را بلند کنند تا به سر جاده برسانند و در انتظار آمبولانس 115، که قبلاً با آن تماس گرفته بودند، باشند. برای نجات مستانه و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت او، آنها مستانه را بر روی موتور یک روستایی که به تازگی از جاده عبور می‌کرد، قرار داده و با سرعت به درمانگاه انتقال دادند.

عموی مستانه گفت: بیش از 10 زنبور مستانه را نیش زده بودند و بعضی از آنها هنوز هم به بدن او چسبیده بودند. زنبورها از نوع وحشی بودند و تاکنون به مرگی در روستا منجر نشده‌ بودند اما به دلیل تعداد زیاد زنبورهایی که مستانه را نیش زدند متاسفانه منجر به فوت او شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول