اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نمایشگاه بین المللی سنگ ایران آغاز به کار کرد

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیمور محلات با حضور مسوولین استانی و کشوری با شعار «سنگ ایران به سوی بازار جهانی» آغاز به کار کرد.

نمایشگاه بین المللی سنگ ایران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از محلات، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیمور محلات با حضور مسوولین استانی و کشوری صبح امروز با شعار «سنگ ایران به سوی بازار جهانی» آغاز به کار کرد.

حسینی فرماندار محلات در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین الملی سنگ ایران در محلات گفت: این نمایشگاه پنجمین نمایشگاه بزرگ جهانی در صنعت  سنگ محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: این نمایشگاه با وسعتی به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع  و با حضور  ۵۰۰ مجموعه معدنی کشوری آغاز به کار کرده است.

 حسینی بیان داشت: تا کنون ۱۴ دوره برگزاری موفق در برپایی نمایشگاه‌های بین الملی داشتیم و توانسته‌ایم ظرفیت‌های سنگ را معرفی کنیم.

فرماندار محلات تصریح کرد: تلاش‌های وافری شده که حداکثر استانداردها در نمایشگاه رخ دهد.

وی از برگزاری  نشست‌های تخصصی در نمایشگاه سنگ  خبر داد و افزود: در طی برگزاری شعار نمایشگاه سنگ ایران به سوی بازار جهانی است.

 نمایشگاه محلات در زمره ۵ نمایشگاه برتر جهان است 

مدیر اجرایی نمایشگاه سنگ ایران نیز گفت: افتخار می‌کنیم که پانزدهمین نمایشگاه سنگ با وسعت ۱۲۰ هزار مترمربع با افزایش ۳۰ درصدی از ۵۰۰ معدن در قالب ۳۶۰ معدن افتتاح می‌شود.

محمد حلاجیان ادامه داد: در حوزه صنعت سنگ و با هدف معرفی سنگ با توجه به پتانسیلی که داریم نمایشگاه شکل گرفته و الان به  پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده است. 

حلاجیان یادآور شد: یکی از دلایل مهم در عدم موفقیت ما عدم ارائه محصول ماست، نمایشگاه سنگ ایران در جهت معرفی پتانسیل خود به بازار جهانی گام برداشته است، این نمایشگاه در زمره ۵ نمایشگاه برتر جهان است و به برند معتبر رسیده است.

  نمایشگاه سنگ ایران در جهت معرفی پتانسیل خود به بازار جهانی گام برداشته است، این نمایشگاه در زمره ۵ نمایشگاه برتر جهان است و به برند معتبر رسیده است

 

مدیر اجرایی نمایشگاه سنگ ایران در ادامه افزود: حضور تجار مختلف و هیات‌های تجاری مختلف از برنامه‌هایی بوده که ما در برنامه داشتیم و در این راستا برنامه‌های مختلف جهت جذب سرمایه‌گذار بوده از کشورهای ترکیه و ازبکستان بوده است.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته ۲۵ کشور را میزبان بودیم و حضور اساتید خارجی در جهت آموزش‌ها داشتیم.

حلاجیان با بیان این که  یکی از کارهای ویژه‌ای که انجام شده ارتباط با رسانه‌های تخصصی سنگ است،  افزود:در همین راستا نشستی  با حضور رسانه‌ها در بحث اطلاع رسانی صنعت سنگ خواهیم داشت.

وی از برگزاری میز سنگ در راستای شناسایی و رفع مشکلات در حوزه صادرات خبر داد و گفت: این نشست در قالب مواردی در وزارت صمت اجرا خواهد شد. 

حلاجیان ادامه داد: در صورت افتتاح پایانه سنگ عدد صادرات سنگ افزایش می‌اید.

ناصر بیگی رئیس صنایع معادن و کشاورزی استان نیز گفت: کار و تلاش از هر جنسی که حلال باشد قابل تقدیر است، اما کارصنعتگران سنگ  فراتر از این است.

وی ادامه داد: گرچه کار سنگ سخت است، اما خیلی زیبا و حساس است ما رنگین کمانی از سنگ در استان خود داریم. 

۱۱ درصد سنگ تزیینی جهان را داریم

ناصر بیگی رئیس صنایع معادن و کشاورزی استان با بیان اینکه حرف برای گفتن زیاد داریم اما حرف‌های ما رسا نیست ادامه داد: سنگ یک فرآورده خدادادی است ۱۱ درصد سنگ تزیینی جهان را داریم، کشور ما دارای ذخایر معنی است اما  بخشی از آن کشف نشده است. 

 سنگ یک فرآورده خدادادی است ۱۱ درصد سنگ تزیینی جهان را داریم، کشور ما دارای ذخایر معنی است اما  بخشی از آن کشف نشده است

بیگی افزود: سهم ما از بازارهای بین المللی بیش از نیم درصد نیست، ما ظرفیت صادرات سنگ جهان را داریم اما با این شرایط سخت در کنار رقبای بزرگ مثل ایتالیا حرفی برای گفتن نداریم ما بابستی برای یک برنامه درازمدت آماده باشیم و به طور اساسی کار کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما به هر معدنی که سر می‌زنیم ماشین آلات شکسته موجود است، افزود: دستم را به سمت سیاستمداران دراز می‌کنم تا بگویم ما نیازمند دانش فنی هستیم.

بیگی افزود: ما نیازمند یک برنامه درازمدت هستیم ما در حال حاصر ۳ میلیارد تن ذخیره سنگ تزیینی داریم، ما ارزش یک برنامه‌ریزی قوی‌تر را داریم، برای تحقق رهبری و برنامه بهتر و بیشتر باید کمک کنیم به برنامه بهتر و بیشتر برسیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول