اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

راهکار تامین انرژی جهان آینده از نگاه وزیر انرژی مراکش

وزیر انرژی مراکش گفت: مدل های سنتی راه اندازی نیرو های بزرگ و تزریق برق به شبکه، دیگر پاسخگو نیست و باید تولید انرژی های تجدید پذیر را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

راهکار تامین انرژی جهان آینده از نگاه وزیر انرژی مراکش

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، لیلا بنالی وزیر انرژی مراکش در یک سمیناری با عنوان «کشف ظرفیت های فراوان آفریقا در انرژی های پاک» گفت: آفریقا ظرفیت های فراوانی در زمینه انرژی‌های پاک دارد اما مشکل اصلی این است که تاکنون مشکل سرمایه گذاری در این بخش وجود داشته و به این دلیل نتوانسته در این زمینه موفقیتی داشته باشد.

وی تاکید کرد که این کشور قابلیت های زیادی را در زمینه انرژی های خورشیدی و بادی دارد و لازم است که پروژه های مختلفی در این زمینه‌ها اجرا شود اما سرمایه گذاری اندک در این بخش از انرژی که نه تنها در آفریقا بلکه در اکثر کشورهای جهان نیز وجود دارد مانع توسعه انرژی های پاک شده است.

بنالی به موانع دیگر برای توسعه انرژی های تجدید پذیر مراکش اشاره کرد و گفت: ‌ در حالی که در مراکش 99.8 درصد مردم برق دارند، آنها هنوز اشتیاق چندانی برای برخورداری از انرژی های پاک از خود نشان نمی دهند.

مسئله دیگر این است که از یک عقب ماندگی سرمایه گذاری در این منطقه مواجه هستیم و  جبران آن به راحتی امکانپذیر نیست.

*روش سنتی ایجاد نیروگاه‌های بزرگ برای تامین انرژی کافی نیست

وزیر انرژی مراکش همچنین گفت: واقعیت این است که دیگر مدل های سنتی راه اندازی نیرو های بزرگ و تزریق برق به شبکه دیگر پاسخگو نیست بلکه با کمک سیاستگذاران باید پروژه هایی با سایزهای متفاوت از انرژی‌های تجدید پذیر اجرا کنیم و حوزه فعالیت را به خارج از مرکز شهرها ببریم.

بنالی با اشاره به برگزاری نشست صندوق بین المللی پول 2023 در مراکش آن را فرصت بسیار خوبی برای گفت وگوی کارشناسان و مسئولان انرژی کشورها برای رفع مشکلات بخش انرژی جهان عنوان کرد.

تولید انرژی از منابع طبیعی خدادادی نظیر خورشید، باد و آب تولید می کنند که جزو انرژی های پاک محسوب می شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول