اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زمان رهاسازی درنای بلژیکی مشخص شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره زمان رهاسازی درنای بلژیکی مهمان در تالاب فریدونکنار گفت: با توجه به تجربه گذشته طی دهه اول آبان ماه انتظار داریم درنای امید در سطح تالاب فریدونکنار فرود بیاید و فرآیند رهاسازی و کنار هم قراردادن درنای رویا را خواهیم داشت.

زمان رهاسازی درنای بلژیکی مشخص شد

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره آخرین وضعیت درنای رویا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر پرنده درنای رویا با همان تمهیدات صورت گرفته، در سازه مستقر است و در همان مجموعه مجاورت تالاب بین‌المللی فریدونکنار در حال نگهداری است.

وی با اشاره به گذر از اوج گرما و رطوبت بالای هوای تابستان، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از جمله سیستم خنک‌کننده و مه‌پاش و سایر که برای درنای رویا اندیشیده شده، شرایط تابستان را سپری کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه دو محیط بان به صورت ۲۴ ساعته در محل حضور دارند، تصریح کرد: با توجه به تجربه گذشته طی دهه اول آبان ماه انتظار داریم درنای امید در سطح تالاب فریدونکنار فرود بیاید و فرآیند رهاسازی و کنار هم قراردادن درنای رویا را خواهیم داشت.

به گزارش فارس، طی سال‌های گذشته درنای امید مهمان تالاب فریدونکنار است اما امسال سال متفاوتی برای این پرنده خواهد بود، چراکه در مبدا جفت بلژیکی‌اش در انتظارش است.

درنای رویا روز پنج‌شنبه ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از کشور بلژیک به‌منظور احیای گونه دریا به منطقه فریدونکنار منتقل شد.

زمان برگشت درنای امید یعنی در سال گذشته و مصادف با پانزدهمین سفر شرایط متفاوتی برای این پرنده رقم خورد؛ بدین صورت که درنای امید گذرانی یک روز زودتر از سال گذشته پس از ۱۳۰ روز زمستان یعنی روز۱۴ اسفند ماه سال گذشته همراه با درنای رویا تالاب فریدونکنار را ترک کرد، اما درنای بلژیکی رویا توان همراهی با درنای امید را نداشت، همانطور که پیش‌بینی شده بود و روز بیستم اسفند ماه در منطقه عباس‌آباد مازندران زمین‌گیر شد و از همان روز تاکنون این پرنده به انتظار درنای امید است تا این پرنده از سفر ۸ ماهه خود برگردد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول