بارشها از نیمه دوم مهر افزایشی میشود
بنابر پیشبینی سازمان هواشناسی، در نیمه دوم مهرماه بارش باران افزایش خواهد داشت و از شمال کشور شروع شده و به جنوب کشور کشیده مسشود.
به گزارش خبرنگار محیطزیست خبرگزاری فارس، بنابر پیشبینی سازمان هواشناسی، در نیمه دوم مهر بارش بارانها افزایش خواهد داشت. این افزایش بارشها تدریجاً از شمال کشور آغاز شده و به عرضهای جنوبی کشیده خواهد شد و تا آبان ماه دامنه بارشها به حوزه خلیج فارس گسترش پیدا خواهد کرد. اما طبق آمارهای دریافتی، میانگین بارش کشور در ۱۴ روز نخست سال زراعی ۰۳-۱۴۰۲ (اول تا ۱۴ مهر ۱۴۰۲) در محدوده نرمال قرار داشت. در همین بازه زمانی میانگین بارش کشور ۲.۳ میلیمتر بوده که ۵ درصد بیشتر از دوره بلندمدت محسوب میشود. عمده بارشهای دو هفته اخیر مربوط به استانهای واقع در نوار شمالی و برخی مناطق شمال غرب کشور مثل آذربایجانغربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و کرمانشاه بود. در بین این استانها، گلستان با میانگین بارندگی ۲۹.۱ میلیمتر بیشترین دریافت کننده بارش کشور در این مدت بود. پایان پیام/
16:59 - 16 مهر 1402