اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

راهیابی ۱۳ نفر از ایلام به مسابقات قرآنی کشوری

مدیرکل اوقاف ایلام گفت: در مرحله استانی مسابقات قرآنی ۵۱ نفر شرکت نموده که از این تعداد ۱۳ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

راهیابی ۱۳ نفر از ایلام به مسابقات قرآنی کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، امروز یکشنبه در آئین تجلیل از یاوران وقف و برندگان چهل و ششمین مسابقات قرآنی استان ایلام، با گرامیداشت هفته نیرو انتظامی و هفته وقف گفت: وقف صدقه جاریه است و انفاقی است که برای عموم مردم فایده دارد.

وی با اشاره به اینکه، مسلمانان به اشکال گوناگون به این امر مقدس تشویق شده اند، افزود: وقف هدیه‌ای بی منت برای دیگران و رحمتی بی‌پایان برای واقف است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ادامه داد: امسال براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور، روز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) به عنوان آغاز هفته وقت انتخاب شد و امروز آخرین روز این هفته است. 

حجت السلام عزیزی خاطرنشان کرد: این همایش در راستای تجلیل از موکب داران استان ایلام در ایام اربعین و همچنین برگزیدگان چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی و شهرستانی برپا شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کشور تعداد ۳۶٠ موکب در ایام اربعین به زائران خدمت کردند، گفت: از این تعداد ۱۲ موکب از اداره کل اوقاف استان فعالیت داشته و استان های گلستان، گیلان، اصفهان، خراسان شمالی و سمنان به عنوان ۵ استان معین، استان ایلام را در خدمت به زائران اربعین همراهی نمودند. 
  
مدیرکل اوقاف ایلام در ادامه گفت: درچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی تعداد ۲۷۸ نفر شامل ۱۷۸ نفر خواهر و ۱٠٠ نفر برادر بالای ۱۸ سال شرکت کرده اند.

حجت السلام عزیزی تصریح کرد: همچنین در مرحله استانی این دوره از مسابقات تعداد ۵۱ نفر شامل ۲۵ نفر برادر و ۲۶ خواهر شرکت نموده که از این تعداد ۱۳ نفر شامل ۳ خواهر و ۱٠ برادر به مرحله کشوری راه یافتند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان ایلام آمار وقف قرآنی و وقف فرهنگی بسیار پایین است و می طلبد هیات امنا مساجد، بقاع متبرکه و همچنین رسانه ها در راستای ترویج این سنت حسنه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی و موکب داران اربعین با اهدای لوح تجلیل شد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول