اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

پیشنهاد روزنامه غرب‌گرا برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی

روزنامه منتسب به جریان غرب‌گرا، ضمن تخطئه اقتدار ایران در صحنه بین الملل، مدعی شده است که باید با اسرائیل ارتباط داشته باشیم و از منافع آن بهره مند شویم. این در حالی است که این رژیم اشغالگر، رفتنی است و در وضعیتی بغرنج به سر می‌برد.

پیشنهاد روزنامه غرب‌گرا برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

پیشنهاد روزنامه غربگرا برای برقراری رابطه با اسرائیل

به فاصله ۲ روز پس از تبریک وزیر اطلاعات و وزارت خارجه اسرائیل به نرگس محمدی برای دریافت جایزه نوبل صلح، روزنامه هم میهن با انتخاب تیتری تأمل برانگیز به عملیات بزرگ طوفان الاقصی واکنش نشان داد.

این روزنامه منتسب به جریان غربگرا در مطلبی با عنوان «ناگهان جنگ» نوشت:«در شرایطی که طی ماه‌های اخیر، ایالات متحده تلاش‌های گسترده‌ای را برای ایجاد ارتباط بین عربستان و اسرائیل انجام داده بود و برخی کشور‌های عرب منطقه نیز روابط خود را با اسرائیل آغاز کرده‌اند، بامداد روز گذشته در سالروز جنگ یوم‌الکیپور پس از حدود یک‌سال از آخرین درگیری حماس با اسرائیل حمله غافلگیرانه و گسترده نیروهای حماس به اسرائیل با عنوان «طوفان‌الاقصی» با پرتاب ۵هزار راکت به شهرک‌های یهودی‌نشین مجاور و برخی مناطق در مرکز اسرائیل را شاهد بودیم.»

در ادامه این مطلب «قاسم محبعلی» مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه در دولت اصلاحات گفت: «با توجه به مواضع عربستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس فکر نمی‌کنم فعلا تاثیری بر مسیر عادی‌سازی روابط داشته باشیم. بنابراین باید صبر کرد... اگرچه حماس جنگ را شروع کرده است اما نمی‌تواند قطعاً پایان‌دهنده آن باشد. اینکه اسرائیل تا کجا حرکت کند، بستگی به این دارد که بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی چگونه وارد این معادلات شده و روی طرفین تاثیر بگذارند.

محبعلی در ادامه گفت: «معمولاً ایران می‌تواند در درگیری‌ها مؤثر باشد اما در جهان دیپلماسی غایب هستیم و این مشکل‌ است. یعنی بازی را دیگران مدیریت می‌کنند. طبیعتاً ممکن است به دلیل عدم حضور در زمان توافقات دیگران سود آثار اقدامات ما را ببرند و تبعات منفی آن را ما تحمل کنیم. این عملیات معمولاً با اهداف سیاسی صورت می‌گیرند و با یک عملیات ماجرا تمام نمی‌شود بلکه هدف کوتاه‌مدت سیاسی و هدف بلندمدت سیاسی در این ماجراها وجود دارد.»

این دیپلمات منتسب به جریان غربگرا در ادامه گفت: «مسئله فلسطین در خاورمیانه مهم است و بخشی از معادلات منطقه تحت تاثیر فلسطین قرار دارد. اینکه منافع ملی ما تا چه میزان باید به درگیری فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گره بخورد، محل بحث است. ایران برای حضور در این معادلات باید سیاست همه‌جانبه داشته باشد و با همه طرفین بازی ارتباط داشته باشد؛ همانطور که عربستانی‌ها، ترک‌ها و قطری‌ها این ارتباط را دارند و می‌توانند از نتایج این بازی بهره‌مند شوند. بنابراین اینکه تنها در میدان حضور داشته باشیم، چندان منافع ملی ما را تامین نمی‌کند.»

پیشنهاد روزنامه هم میهن در حالی مطرح می شود که به اذعان بسیاری از کارشناسان از جمله خود مقامات رژیم صهیونیستی، این رژیم در آستانه فروپاشی است و بعید است بتواند بحران های داخلی و خارجی را مدیریت کند.

این دو طیف همچنان مشغول تحریک گسل جنسیتی هستند

بی بی سی فارسی در مطلبی به نقل از روزنامه اعتماد نوشت:«بنا به گزارش روزنامه اعتماد از ابتدای مهرماه ۸ زن در شهرهای مشهد، سردشت، خوی، اهواز، شیراز و محلات به قتل رسیده‌اند. پیش از این هم سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» در گزارشی در سوم مهر اعلام کرده بود که در شش ماهه نخست سال جاری دست‌کم ۵۲ مورد «زن‌کشی» در ایران ثبت شده که «۲۹ درصد» آن در تهران بوده است. سال گذشته الهام آزاد، رئیس فراکسیون زنان در مجلس ایران گفته بود «هیچ قانونی که ضمانت اجرایی داشته باشد برای حفظ زن در برابر خشونت وجود ندارد.

گویا جریان غربگرا و جریان معاند هر دو نسبت به شکست اغتشاشات دچار سرخوردگی شده اند. یکی از سرفصل های اصلی اغتشاشات نیز تمرکز بر گسل جنسیتی بود. این طیف قصد دارد تا با انتشار اخبار سیاه و القای فراگیر بودن «زن کشی» در ایران، احساسات را جریحه دار کرده و برای پروژه گسل جنسیتی خوراک رسانه ای تأمین کند.

نکته قابل تأمل اینجاست که موفقیت زنان و دختران ایرانی در عرصه های مختلف از ورزش تا دانشگاه و صنعت در صفحات روزنامه ها و سایت های خبری جریان غربگرا هیچ جایی ندارد.

به زعم این طیف و همچنین به زعم جریان معاند، همه مردان در ایران مشغول «زن کشی» بوده و هیچ زوج خوب و خانواده موفقی نیز وجود ندارد.

این دو طیف بجای این قبیل فضاسازی ها بهتر است به آمار خشونت علیه زنان و «زن کشی» در آمریکا و کشورهای اروپایی نیز نگاهی بیندازند بلکه کمی خجالت بکشند و برای خبرسازی و انتشار اخبار سیاه از ایران، اینطور با یکدیگر مسابقه ندهند. 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول