اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عدم شناخت شوراها از وظایف و اختیارات قانونی خود، مشکل ایجاد کرده است

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: عدم شناخت لازم از وظایف توسط شوراها سبب شده مشکلاتی ایجاد شود که در حوزه شورایی در سطح کشور و به تبع آن در استان قزوین، لازم است یک سری تحولات و تغییرات ساختاری رقم بخورد تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

عدم شناخت شوراها از وظایف و اختیارات قانونی خود، مشکل ایجاد کرده است

محسن اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در حوزه شهرداری‌های استان قزوین دستاوردهای خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: در حوزه شورایی چالش‌هایی داریم که باید به مرور برطرف شود و بخشی از این چالش‌ها، مربوط به قوانین شورایی و بخشی هم به نبود آموزش قبل و حین شورا شدن و دادن قول‌هایی قبل از شورا شدن بدون شناخت و آگاهی از قوانین و اختیارات شوراها است.

وی افزود: عدم شناخت لازم از وظایف توسط شوراها سبب شده مشکلاتی ایجاد شود که در حوزه شورایی در سطح کشور و به تبع آن در استان قزوین، لازم است یک سری تحولات و تغییرات ساختاری رقم بخورد تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین در خصوص انتخاب شهرداران استان از سوی شوراهای شهرها بیان کرد: در جریان انتخاب شهرداران بخشی از مسیر مربوط به شوراها و بخشی به شرایط احراز و استعلام از مراجع نظارتی مرتبط است.

اسماعیلی ادامه داد: از سویی شوراهای شهر برای انتخاب شهرداران، انتظارات و مطالباتی دارند که بعضاً قانونی است و بعضا هم مطابق با قوانین نیست که در مجموع می‌توان گفت گرچه انتخاب شهرداران از سوی شوراهای شهر استان قزوین ایده آل نیست اما از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به تصویب تامین یک دستگاه خودرو و نردبان برای ساختمان‌های بلند مرتبه شهر قزوین در سفر ریاست جمهوری، اضافه کرد: با توجه به اولویت برخی از شهرها برای دریافت این تجهیزات به دلیل تعداد ساختمان های بلندمرتبه و نیز تعداد محدود نردبان‌ها برای این اماکن، در حال حاضر این نردبان تحویل نشده است اما یک دستگاه خودرو تحویل شهرداری قزوین شده و پیگیر نردبان برای ساختمان های بلند مرتبه هستیم و تا تحقق اخذ آن که هزینه بالایی هم دارد، پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

این مسوول با اشاره به اینکه شهرداری محمدیه به عنوان شهرداری برگزیده انتخاب شده است، تصریح کرد: انتخاب شهرداری‌های برتر طبق دستورالعمل سازمان مدیریت برنامه و بودجه و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری کشور صورت می‌گیرد که شاخص‌ها بسیار هم پوشانی دارند و تا چند روز آینده ارزیابی شهرداری‌های استان رسماً اعلام و مشخص می شود شهرداری‌ها چه امتیازاتی کسب کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول