اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چمران: طوفان الاقصی خانه‌های عنکبوتی رژیم اشغالگر قدس را در هم می‌کوبد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فلسطین، گفت: امیدواریم طوفان الاقصی بگونه‌ای باشد که خانه‌های عنکبوتی رژیم اشغال‌گر قدس را در هم بکوبد و دنیا را از دست این رژیم کودک‌کش نجات دهد.

چمران: طوفان الاقصی خانه‌های عنکبوتی رژیم اشغالگر قدس را در هم می‌کوبد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت:‌یکی از مهمترین خبرها حمله فلسطین به اسرائیل بود و نمی‌توان از این خبر گذشت.امیدواریم طوفان الاقصی بگونه‌ای باشد که خانه‌های عنکبوتی رژیم اشغال‌گر قدس را در هم بکوبد و دنیا را از دست این رژیم کودک‌کش نجات دهد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به روز کودک اشاره کرد و گفت:‌امروز قرار است معاونت اجتماعی در اینباره توضیحاتی ارائه کند.

چمران همچنین به روز تهران اشاره کرد و گفت:‌قرار است طرحی در این زمینه ارائه شود؛ امیدوارم بتوانیم روز تهران را در تقویم بگنجانیم که این برای مدیریت شهری یک موفقیت محسوب می‌شود.

وی در ادامه به افتتاح بزرگراه شهید بروجردی اشاره کرد و گفت: روز سه‌شنبه هفته جاری هم ایستگاه مترو و چند کیلومتر از خطوط مترو افتتاح می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که بنده اصرار به خرید واگن و اتوبوس دارم، گفت: این دو موضوع به شدت پیگیری می‌شود و ماهی یکبار شهردار و یا معاونینش در جلسه شورا حضور یافته و در اینباره گزارش می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران به بسته شدن قرارداد 791 دستگاه واگن با چینی‌ها اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته این امر رخ نداد اما با اقدامات صورت گرفته در این دوره پول واریز و کار آغاز شده است.

وی در خصوص  صحبت‌های وزیر کشور در خصوص تفکیک از مبدا و معرفی شهرداری‌هایی که نسبت به این کار اقدام نکنند به دستگاه قضایی،گفت: وزیر کشور به درستی این صحبت را مطرح کرده‌اند و تفکیک از مبدا باید انجام شود ولی تهران یکی از شهرهای کوچک شمال کشور نیست که سریعا این کار انجام شود و نیازمند برنامه ریزی است که قطعا این کار توسط شهرداری تهران دنبال می‌شود. 

چمران در خصوص ساخت ورزشگاه جدید در تهران گفت: این ورزشگاه در شهر آفتاب کنار نمایشگاه بین‌المللی ساخته می‌شود.

افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل وارد معادله جدید شد

در ادامه جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: ابراز خرسندی مردم از موفقیت در این عملیات در اکثر شهرهای ایران نشان داد که مسأله اول دنیای اسلام فلسطین است و مبارزه با این رژیم و شکست مفتضحانه آن باعث خرسندی مسلمانان می‌شود.

وی ادامه داد: امروز تفکر و عقیده مقاومت و وحدت بر محور اسلام سیاسی توانست افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را وارد معادله جدید کند.

به گفته شربیانی برای اولین بار سیستم اطلاعاتی رژیمی که فکر می‌کند می‌توان در ایران براندازی کند، آنچنان غافل می‌شود که از تشخیص عملیات پیچیده سایبری و دریایی و هوایی حماس عاجز است.

افزایش ترافیک در نیمه دوم سال

در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر ناصر امانی به ترافیک تهران در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت:‌همین جا از شهرداری تهران در خصوص افتتاح پروژه نیمه‌کاره و رهاشده شهید بروجردی تشکر می‌کنم  که قطعا به بهبود ترافیک کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر بودجه خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی در سال جاری اختصاص داده است،‌گفت: ترافیک در نیمه دوم سال زیاد می‌شود و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه استانداری و فرمانداری اعلام کردند که تا آخر مهر هیچ نمایشگاهی در سئول برگزار نمی‌شود، گفت: همان موقع سه نمایشگاه برگزار شد و تا آخر مهر سه نمایشگاه دیگر هم برگزار می‌شود و شهرداری هم برای برگزاری این نمایشگاه‌ها تبلیغات انجام می‌دهد.

فضاهای شهری پاسخگوی نیازهای کودکان نیست

همچنین زهرا شمس‌احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر تهران به روز کودک اشاره کرد و گفت:‌فضاهای شهری پاسخگوی نیازهای کودکان نیست.

وی در ادامه بر ضرورت سنجش میزان تحقق اهداف شهر دوست‌دار کودک اشاره کرد و گفت:‌قبلا از نظر محتوایی تلاش‌هایی در زمینه تحقق برنامه‌های شهر دوست‌دار کودک انجام شد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که از نظر فرآیندی و عملیاتی هنوز با رسالت و اهداف شهر دوست‌دار کودک فاصله داریم، گفت: فضاهای شهری امروز به طور کامل پاسخگوی نیاز کودکان نیست. دوران کودکی قوام‌بخش احساسات دیرپای کودکان نسبت به ادراک محیط پیرامون است که به شکل جدی با فضایی که در آن زیست می‌کنند در هم تنیده است.

در ادامه جلسه امروز بحث الزام شهرداری به پیگیری روز تهران در تقویم ملی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.نرگس معدنی‌پور عضو شورای شهر گفت: در مرداد سال جاری جلساتی در خصوص برنامه هفته تهران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم بعد از تصویب پیشنهاد انتخاب روزی برای تهران در تقویم ملی، شاهد برگزاری برنامه‌های اثرگذارتر باشیم.

معدنی پور با تأکید بر اینکه شهرداری باید نسبت به ایجاد دبیرخانه به منظور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هماهنگ برای تشکیل شورای سیاست‌گذاری روز تهران اقدام کند، گفت: شورای سیاست‌گذاری باید ضمن بررسی تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌ها شیوه‌نامه‌هایی را برای روز تهران در نظر گیرد.

اعضای شورای شهر امروز بعد از بحث و بررسی، اصلاح تبصره ماده واحده روز تهران روز پایتخت اسلامی را تصویب کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول