اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

بازی‌های آسیایی| طباطبایی: قهرمانی ما شانسی نبود اما معجزه بود

ملی‌پوش شطرنج ایران گفت: با خودمان می‌گفتیم کسب مدال طلا واقعا اتفاق بزرگی است و اگر قهرمان شویم معجزه است.

بازی‌های آسیایی| طباطبایی: قهرمانی ما شانسی نبود اما معجزه بود

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از چین، محمد امین طباطبایی ملی‌پوش شطرنج ایران در خصوص کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: بابت این مدال بسیار خوشحال هستیم چرا که سطح مسابقات بسیار بالا بود. در این رقابت‌ها قهرمان جهان را شکست دادیم و با هند، تیم دوم جهان مساوی کردیم. همچنین چین، تیم چهارم دنیا را پشت سر گذاشتیم؛ به‌ویژه اینکه چین میزبان بود. همه تیم‌ها با قوی‌ترین ترکیب خود آمده بودند، بنابراین افتخار خیلی بزرگی کسب کردیم.

وی افزود: این مدال در شرایطی حاصل شد که با مشکلات بزرگی از جمله کمترین امکانات و بدون مربی روبه‌رو بودیم و بی هیچ کمک خاصی به دست آمد. حقیقتا بچه‌ها با دست خالی قهرمان شدند. من این قهرمانی را به مردم ایران تفدیم می‌کنم. همچنین دوست دارم این قهرمانی را به مادرم هدیه کنم که امروز تولدش بود و زحمات زیادی برای من کشید. فکر می‌کنم بهترین کادویی بود که می‌توانستم به او اهدا کنم.

ملی‌پوش شطرنج ایران در رابطه با تفاوت شطرنج‌بازان در مسابقات انفرادی و تیمی تصریح کرد: خودم در رقابت‌های انفرادی چهارم شدم ولی این عملکرد بیشتر به دلیل «جت لگ» بود. وقتی به هانگژو رسیدیم ۴۸ ساعت بعد مسابقات آغاز شد و خواب منظمی نداشتم. خستگی باعث شد عملکرد مورد انتظارم را نداشته باشم. هم من و هم پرهام (مقصودلو) چنین شرایطی داشتیم اما خوشبختانه در بخش تیمی که مهمتر بود جبران کردیم.

طباطبایی از شکست ازبکستان و تساوی مقابل هند به عنوان دستاوردهای بزرگ بازی‌های آسیایی یاد کرد و گفت: ازبکستان با همان ترکیبی که قهرمان المپیاد جهانی شده بود در هانگژو حضور پیدا کرد. چین هم با تمامی نفرات خود به هانگژو آمد. این دستاورد بزرگی بوده و پیامی برای آنهایی است که می‌توانند به شطرنج کمک کنند. شطرنج نشان داد جای پیشرفت زیادی دارد و حتی می‌تواند قهرمان جهان شود.

وی یادآور شد: ما قهرمان جهان را شکست دادیم و چه چیزی بالاتر از این؟ خودمان را ثابت کردیم و اگر از ما حمایت شود، می‌توانیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم.

ملی‌پوش شطرنج ایران در خصوص پیش‌بینی خود از رتبه ایران در بازی‌های آسیایی گفت: پیش‌بینی مدال را داشتم و طلا هم دور از ذهن نبود اما با خودمان می‌گفتیم کسب مدال طلا واقعا اتفاق بزرگی است و اگر قهرمان شویم معجزه است. البته این طلا هرگز شانسی نبود و به‌حق قهرمان شدیم. به هیچ تیمی نباختیم، ازبکستان و چین را بردیم، با هند؛ ابرقدرت شطرنج دنیا به تساوی رسیدیم و با قدرت قهرمان شدیم.

طباطبایی در پایان در خصوص حضور «دورکویچ» رئیس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در سالن انتظار و خوش و بش با او و مقصودلو تصریح کرد: اتفاق جالبی بود. دورکویچ با ما رابطه خیلی خوبی دارد، به همین دلیل سر میز ما آمد و خوش و بش کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول