اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت زلنسکی از صهیونیست‌ها

رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به تحولات امروز در فلسطین اشغالی، از آنچه «حق اسرائیل در دفاع از خود» خواند، حمایت کرد.

حمایت زلنسکی از صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» به تحولات امروز در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد و از رژیم صهیونیستی حمایت کرد. 

نیروهای مقاومت فلسطین صبح امروز در عملیاتی غافلگیرانه اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو و اشدود را با هزاران موشک و راکت هدف حمله قرار دادند. همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادعایی حملات امروز مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها را «تروریستی» خواند و افزود: ایمان داریم نظم برقرار خواهد شد و تروریست‌ها شکست خواهند خورد.

وی در ادامه ادعاهای خود، حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود را مسلم و بدون تردید خواند و افزود: «تمام جزئیات مربوط به این حمله تروریستی باید فاش شود تا جهان همه کسانی که از این حمله حمایت و برای انجام آن کمک کردند را بشناسد و پاسخگو کند». 

زلنسکی در پایان پیام خود از اوکراینی‌های حاضر در منطقه درگیری‌ها خواست از دستورات سرویس‌های امنیتی محلی پیروی کنند و هوشیار باشند و ادامه داد وزارت خارجه اوکراین و سفارت کی‌یف در فلسطین اشغالی آماده کمک به آن‌هاست. 

به گفته وی، اوکراین برای حمایت از شهروندان خود که در فلسطین اشغالی هستند، یک ستاد عملیاتی ایجاد کرده و از این افراد خواست در صورت نیاز به کمک، با دفاتر دیپلماتیک یا کنسولی اوکراین تماس بگیرند. 

پیش‌تر، جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار بیانیه‌ای در خصوص عملیات امروز اعلام کرد اهدافی همچون حفاظت از قدس، مسجدالاقصی و توقف طرح‌های اشغالگران با هدف یهودی‌سازی این مناطق، اولویت‌های عملیات طوفان الاقصی است. به دنبال این عملیات، دیگر گروه‌های مقاومت حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید.

وزارت خارجه قطر در واکنش به این تحولات اعلام کرد: «به دلیل نقض مکرر حقوق مردم فلسطین که جدیدترین مورد آن ورود غیرقانونی [شهرک‌نشینیان] به مسجدالاقصی شریف با حمایت پلیس اسرائیل بود، تنها اسرائیل مسئول تنش جاری است».

دوحه همچنین از جامعه بین‌الملل خواست فورا تل‌آویو را به متوقف‌سازی تخلفاتش، احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی و حقوق تاریخی مردم فلسطین ملزم کند و اجازه ندهد این رژیم به بهانه این رویدادها جنگ نابرابر جدیدی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه به راه بیندازد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول