اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نگاه جدی دولت سیزدهم به روستاها با پرداخت تسهیلات ویژه

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: باید به این موضوع تاکید کرد که دولت سیزدهم نگاه جدی‌تری به توسعه روستاها دارد و همین امر رونق روستاها را به دنبال داشته است.

نگاه جدی دولت سیزدهم به روستاها با پرداخت تسهیلات ویژه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی در مراسم روز ملی روستا و عشایر با اشاره به اینکه نگاه به روستاها از ۲۵ سال پیش تغییر کرده است، اظهار کرد: اما باید به این موضوع تاکید کرد که دولت سیزدهم نگاه جدی‌تری به توسعه روستاها دارد و همین امر رونق روستاها را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه و توجه به روستاها، گفت: تخلیه نشدن روستاها و تولید در روستاها یعنی کاهش حاشیه‌نشینی و افزایش تولید، بنابراین متولیان راهکارهایی ارائه بدهند که باعث ماندگاری روستائیان شود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان تاکید کرد: نکته مهم در توسعه روستاها توجه به زیرساخت‌های عمرانی و زیر بنایی و اشتغال است، یعنی زیرساخت‌ها و هم اشتغال باید توامان با هم انجام شود.

ابراهیمی یکی از دلایل مهاجرت روستاییان و بزرگ شدن نامتعارف شهرها را عدم توجه به اشتغال روستائیان عنوان کرد و گفت: نگاه ویژه به روستاها در دولت سیزدهم محکم‌تر شروع شده و در این میان موضوع اشتغال با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت روند خوبی داشته است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۸ به روستاییان استان پرداخت شده است، 

به گفته معاون اقتصادی استانداری لرستان همچنین از محل «جزء دو بند‌ ب» تبصره ۱۶ ، ۹۰۰ میلیارد تومان به روستاییان پرداخت شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تولیدات ما موید این مطلب است که روستاهای لرستان از وضعیت بهتری نسبت به شهرها برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ صنعت تولیدی تکمیلی در حوزه روستایی ظرف دو سال گذشته ایجاد شده است، گفت: دولت سیزدهم به دنبال این است که روستاها بتوانند به رسالت خود که تولید است، برسند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول