اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل فرهنگسرای شهرستان بن

فرماندار شهرستان بن بیان کرد: با تلاش هایی که طی یک سال و نیم انجام شده ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرهنگسرای شهرستان بن اختصاص یافته است.

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل فرهنگسرای شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا علی‌بیگی در اولین گردهمایی هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان بن گفت: طی تلاش‌هایی که ظرف مدت یک سال و نیم گذشته انجام شده ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرهنگسرای شهرستان بن اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان بن اضافه کرد: هرچند زیرساخت‌های این شهرستان قابل قبول نیست و نیاز به توسعه دارد اما در دولت سیزدهم تلاش شده است تا طرح ها و پروژه‌های راکد فعال شود.

وی با بیان اینکه برای همه پروژه‌ها باید ماده ۲۳ اخذ شود، افزود: فرهنگسرای شهرستان با ظرفیت ۷۰۰ نفر پیش‌بینی شده که پیگیری تکمیل و تجهیز آن بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

علی‌بیگی اظهار داشت: شهرستان بن از دیرباز تا کنون دارای هنرمندان توانمند و متعهد فراوان است که نقش مهم و اثرگذار در فرهنگ و ادبیات شهرستان دارند.

وی اضافه کرد: احداث کتابخانه عمومی در شهرهای وردنجان و یانچشمه همچنین روستاهای شیخ‌شبان و بارده در دستور کار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارد.

فرماندار بن بیان کرد: ۵ هزار متر زمین برای احداث موزه مردم‌شناسی و بازارچه صنایع دستی در مجتمع فرهنگی تفریحی گرداب بن در نظر گرفته شده که اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان موظف به پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ این پروژه است.

وی گفت: حمام قدیمی نسرم واقع در خیابان نماز با همکاری شورای شهر و شهرداری بن به عنوان اولین موزه مردم شناسی احداث می‌شود.

علی‌بیگی با بیان اینکه دارالقرآن شهر وردنجان نیاز به توجه ویژه مسئولان استانی دارد، گفت: شهر وردنجان با داشتن حکیم میرزا محمدحسن بن محمد قلزم وردنجانی یکی از مراکز فرهنگی در سطح کشور است که باید در شناسایی و معرفی شخصیت‌ها و ظرفیت‌های این شهر تلاش بیشتری شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول