اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فاز اول بزرگراه شهید بروجردی افتتاح شد

با حضور شهردار تهران فاز اول بزرگراه شهید بروجردی در منطقه 18 افتتاح شد.

فاز اول بزرگراه شهید بروجردی افتتاح شد

مریم گلباز - به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح فاز اول بزرگراه شهید بروجردی گفت:‌یکی از ویژگی‌های مدیریت ششم شهری این است که از کل به جزء برسند؛ به صورت کلان موضوعات را ببینند و برای رفع مشکلات ارائه طرح کنند.

وی با بیان اینکه تا فردا صبح از مرز توزیع یک میلیون تن آسفالت عبور خواهیم کرد، گفت: سالانه میانگین توزیع آسفالت 660 هزار تن بود اما امسال با همت دوستان قرار است به یک میلیون و 500 هزار تن برسیم، یعنی دو برابر.در این راستا فردا از مرز یک میلیون تن عبور خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه نقاطی که نیازمند آسفالت‌ریزی است را شناسایی کرده‌ایم، گفت: دقیقا معلوم است که در کجا باید آسفالت ریخته شود؛ دو سوم آسفالت‌ها در معابر دو و سه و همچنین یک سوم آسفالت در معابر یک ریخته می‌شود.

زاکانی در بخش دیگر سخنانش به موضوع پل‌ها و بحث نگهداشت ابنیه در شهر اشاره کرد و گفت:‌ امروز بیش از 530 کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی داریم که بخشی از آنها به فرسودگی رسیده و نیازمند بازسازی است.

بخش دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی تا بهمن ماه تکمیل می شود

وی با بیان اینکه 800 پل در تهران داریم گفت: بخش زیادی از آنها نیازمند باز سازی است و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

شهردار تهران به ساخت بزرگراه امام علی (ع) در دوره چهارم مدیریت شهری در شرق تهران اشاره کرد و گفت: نیازمند چنین پروژه‌ای در غرب بودیم کارهایی که متوقف مانده بود را اجرا و امروز بخشی از بزرگراه شهید برجرودی افتتاح شد و بخش دوم پروژه تا 22 بهمن افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین به پروژه بزرگراه شهید شوشتری اشاره کرد و گفت: این پروژه از شهید رستگار در جاده امام رضا (ع) آغاز و تا شهید یاسینی ادامه دارد. پروژه به طول 16.5 کیلومتر است و 9.2 کیلومتر آن امسال افتتاح می‌شود و بخش عمده‌ای از مشکلات در این پروژه تملکات است.

طراحی تونل 2 طبقه در بزرگراه صیاد

وی همچنین به ادامه بزرگراه صیاد اشاره کرد و گفت: قرار است یک تونل دو طبقه در آنجا طراحی شود.

شهردار تهران همچنین تأکید کرد: 98 اصلاح تقاطعی داریم که سال گذشته 11 مورد آن انجام شد امسال هم 23 مورد در دست اجراست که بخش عمده آن افتتاح می‌شود با تکمیل این 98 اصلاح هندسی 730 کیلومتر راه مردم نزدیک‌تر و یک میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت در پی خواهد داشت.

افتتاح بزرگراه شهید بروجردی پس از 13 سال

در این مراسم همچنین هادی حق بین سر پرست معاونت فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به افتتاح بزرگراه شهید بروجردی گفت: این بزرگراه معارضین زیادی داشت و در ادوار گذشته هم می توانستند مشکل را حل کنند؛ اما این پروژه 13 سال طول کشید.

وی افزود: خوشبختانه با کار جهادی مدیریت شهری این پروژه انجام و امروز افتتاح شد.

حق بین با اشاره به حلقه های شمع استفاده شده در این بزرگراه گفت:در این پروژه یک میلیون و یکصد هزار متر مربع خاکبرداری صورت گرفت و 4 کیلومتر لوله گذاری برای جمع آوری آبهای سطحی پیش بینی و اجرا شد.

در ادامه این مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی اشاره کرد و گفت:‌سال‌ها این بزرگراه متوقف بود و در این دوره مدیریت شهری پروژه ساخته و‌آماده بهره‌برداری شد. البته بنده همین جا از شهردار تهران قول گرفتم که تا 22 بهمن ماه فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی افتتاح و آماده بهره‌برداری شود.

وی همچنین به توقف پروژه امتدادی یادگار امام (ه) هم اشاره کرد و گفت:‌کارگاه را جمع کرده بودند و مأیوس از ساخت بقیه پروژه بودند در این دوره با تلاش مجدانه این پروژه هم به اتمام می‌رسد.

چمران در خصوص مزایای ساخت بزرگراه شهید بروجردی گفت: با این اقدام مسیر شمال به جنوب خواهیم داشت و شاهد روانی ترافیک می‌شویم در این دو سال پروژه‌هایی آغاز شد و خوشبختانه شاهد افتتاح برخی از آنها هستیم.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع ترافیک اشاره کرد و گفت:‌ما تلاش خود را در توسعه حمل و نقل انجام می‌دهیم اما باید اتومبیل کمتری هم وارد چرخه معابر شود که البته شاهد آن نیستیم اما تکمیل خطوط مترو و توسعه اتوبوسرانی در دستور کار ما است و به دنبال این هستیم که مردم کمتر از خودروی شخصی استفاه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول