اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تحصیل 150 هزار طلبه در 500 مدرسه حوزوی

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حدود 150 هزار نفر در 500 مدرسه حوزوی سراسر کشور فعالیت دارند و مردم همیشه در صحنه و نسل جوان مستعد کشورمان را به علمی اندوزی و علم آموزی در حوزه‌های علمیه دعوت می کنم.

تحصیل 150 هزار طلبه در 500 مدرسه حوزوی

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه پنج‌شنبه در سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه‌های علمیه بر پایه شناخت، معرفت، تحصیل علم و کمال پایه‌ریزی شدند.

 وی افزود: ما هرچه بتوانیم از بعد علمی حوزه‌های علمیه را گسترش دهیم و متناسب با نیازهای زمان گام‌های بلند برداریم، اقتضائات زمان را بدانیم و بشناسیم رسالت خود را به‌درستی انجام دادیم.

 حسینی بوشهری با اشاره به بیانات امام صادق (ع) در زمینه شناخت اقتضائات زمان، تصریح کرد: باید دست به علم و دانشی بزنیم بتواند نیازهای جامعه را برطرف کند و گفتمان را به شکلی قرار دهیم که به مخاطب‌مان بیان و مطالب را منتقل کنیم موفق بودیم و در این راستا باید باب مفاهمه را بین مخاطبان‌مان باز کنیم.

 وی با اعلام اینکه روحانیت برخلاف سایر مراکز آموزشی در طول تاریخ پیوسته در غم و شادی مردم شریک بوده است و این گونه نبود که فضای علمی و آموزشی را جدای از فضای ارتباط با مردم قرار دهد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها هم این چنین عمل کرده و در غم و شادی در کنار مردم و شریک آنها هستند.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: روحانیت بدون مردم نمی‌تواند به رسالت خود عمل کنیم زیرا مردم مخاطبان اصلی ما هستند.

 حسینی بوشهری با تأکید بر تکرار واژه "ناس" در قرآن کریم، متذکر شد: مردم مخاطبان اصلی پیامبر اسلام و پیامبران الهی بودند و عالمان دین هم وارثان انبیا الهی هستند که همان رسالت را باید دنبال کنند، بنابراین روحانیون باید به نیازهای مخاطبان بپردازند، نقش هدایتگری، بصیرت افزای و نقش خدمات اجتماعی داشته باشند.

 وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی، گفت: معظم له تأکید دارند که سه رسالت مهم را باتوجه‌به موضوعات اصلی کشور سرلوحه قرار دهیم، مسئله هدایتگری که مقدمه آن علم‌آموزی است، بصیرت‌افزایی و بینش سیاسی دادن به جامعه و در کنار مردم همراه با ارائه خدمات اجتماعی است.

 حسینی بوشهری با اعلام اینکه بر اساس گزارش‌ها لازم در زمینه جذب طلاب نسبت به سال قبل افزایش خوبی داشتیم و این مهم با رشد ۲۰ درصدی همراه بود، یادآور شد: حدود ۱۵۰ هزار نفر در ۵۰۰ مدرسه حوزوی سراسر کشور فعالیت دارند و دراین‌بین حوزه‌های خواهران هم توانستند به رشد خوبی برسند.

وی با اشاره به مهیا بودن ظرفیت‌های مناسب برای علم‌اندوزی طلاب و روحانیون، ادامه داد: مردم همیشه در صحنه و نسل جوان مستعد کشورمان را به علم‌اندوزی و علم‌آموزی در حوزه‌های علمیه دعوت می‌کنم.

 دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: همان گونه نسل جوان و مردم به علم‌آموزی در دانشگاه‌ها علاقه‌مندی نشان می‌دهند که البته باتوجه‌به نیازهای کشور کار درستی است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید مسائل علمی جامعه را در ابعاد مختلف رقم بزنند، نیاز به استعدادهای خوب و درخشانی در حوزه‌های علمیه داریم تا بتوانند کانون‌های معرفت تشکیل دهند و جامعه در پرتو وجودشان به بهره معنوی برسد.
 پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول