اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

واکنش‌ها به سوءاستفاده کاسبان خون از ماجرای آرمیتا

آشوب‌طلبان پس از شکست سنگینی که سال گذشته در رسیدن به اهداف خود تجربه کردند، این بار ماجرای آرمیتا گراوند، دانش‌آموز 16 ساله را دستمایه قرار داده و از آن روایتی ساختند تا شاید این بار از این نمد کلاهی برای خود ببافند.

واکنش‌ها به سوءاستفاده کاسبان خون از ماجرای آرمیتا

فارس‌پلاس؛ واکنش کاربران - صبح روز یکشنبه ۹ مهرماه، آرمیتا گراوند دختر دانش‌آموزی که از ایستگاه متروی شهدای تهران به سمت مدرسه می‌رفت در واگن مترو تعادلش را از دست داد و بر زمین افتاد. این دختر ۱۶ ساله توسط چند تن از همراهانش از داخل واگن به بیرون منتقل شد. بلافاصله عوامل اجرایی مترو اقدامات اولیه درمانی بر روی وی را آغاز کردند و پس از تماس با اورژانس، ماموران اورژانس عملیات درمانی را آغاز کردند و او را به بیمارستان منتقل کردند. برخلاف حوادث مشابه سال‌های گذشته این بار مترو بلافاصله فیلم‌های مربوط به حادثه را منتشر کرد و مسعود درستی، مدیرعامل مترو نیز عنوان کرد: فیلم‌های مداربسته ادعای درگیری عوامل مترو با این دختر را رد می‌کند و «هیچ‌گونه درگیری لفظی و فیزیکی بین مسافران با آن‌ها یا عوامل مترو در دوربین‌ها ثبت نشده است».

یکی از موارد مطرح شده این بود که ماموران و عوامل مترو با آرمیتا گراوند درگیر شدند. این در حالی است که خانواده آرمیتا پس از بازبینی فیلم دوربین‌ها این ادعا را رد کردند. مأمورانی که تذکر به بی‌حجابان می‌دهند پشت گیت‌های ورودی قرار دارند و وارد سکّو  یا داخل قطار نمی‌شوند.

اما فرصت‌طلبان و مغرضان باز هم سعی در وارونه‌نمایی از حقیقت کردند، اما اقدام به موقع شرکت مترو در انتشار تصاویر واقعه، اصل مطلب را روشن کرد و جامعه نیز در تله اخبار غلط نیفتاد و هوشیارانه عمل کرد و این‌گونه در فضای مجازی نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شائبه دیگری که وجود دارد، درگیری مردم با آرمیتا به دلیل عدم رعایت حجاب در داخل واگن و هل دادن اوست. «مهلا» همکلاسی و دوست آرمیتا که در روز حادثه همراه او بود عنوان کرد که  هیچ کس به ما تذکر نداد و کسی هم آرمیتا را هل نداد. فیلم منتشر شده از کل مسیر از لحظه ورود تا رفتن به قطار نیز منتشر شد و نشان داد که او در طول مسیر هیچ گونه درگیری حتی لفظی هم نداشته است.

اما اقدام به موقع در خصوص اطلاع‌رسانی در مورد ماجرا و گفت و گو با همکلاسی‌های آرمیتا برای رفع شبهات تقدیر کاربران را به همراه داشت.

 

برخی از کاربران نیز به اتفاقات مشابهی که در دنیا رخ داده اشاره کردند و اینکه چنین موضوعی دور از ذهن نیست.

پایان پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول