اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عکس پدربزرگ‌های قهرمان در دست نوه‌ها

برای نخستین بار در کشور گردهمایی نوه‌های شهید با عنوان سلاله‌ها به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار شد.

عکس پدربزرگ‌های قهرمان در دست نوه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز و برای نخستین بار در کشور گردهمایی نوه‌های شهید با عنوان "سلاله‌ها" به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سینما کانون همدان برگزار شد.

در این روز نوه‌های شهید به همراه والدین خود و عکسی از پدربزرگ شهیدشان در سینما کانون حاضر و در مراسم جشن شرکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به میهمانان به بیان خاطراتی از دوران کودکی و زمان جنگ پرداخت و اظهار کرد: گردهمایی نوه‌های شهید اولین بار در سطح کشور با هدف شناساندن تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه شروع این کار از اسفندماه ۱۴۰۱ در راستای برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان بود افزود: از آنجا که حوزه تخصصی فعالیت کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان است تصمیم گرفتیم در یک کار جدید سراغ نوه‌های شهید برویم و به آنها یادآوری کنیم که پدربزرگ آنها یک قهرمان ملی است.

وی گفت: در همین راستا در سرکشی از خانواده‌های شهدا به سراغ خانواده‌هایی رفتیم که بیشترین نوه را داشتند و همزمان با تقدیر از همسر و مادر شهید از نوه‌های شهید هم با کتاب و اسباب‌بازی که تولیدات کانون است تقدیر کردیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه این یک برنامه مدون و منظم از سوی کانون در طول این چند ماه بوده است، بیان کرد: همزمان با سرکشی از نوه‌های شهید پویش «مسابقه افتخار من، قهرمان من» در قالب دلنوشته، تولید پادکست و نمایش را با موضوع معرفی شهدای استان با زبان کودکانه داشتیم.

وی گفت: همچنین در راستای کنگره مسابقه قصه‌گویی با عنوان «قصه‌هایی از شهدای استان همدان» را برای کودکان و نوجوانان، والدین و مربیان و اولیات تربیتی برگزار کردیم.

در ادامه کلیپ "خلبان" برای حاضران پخش شد و سپس احمد عسگری یکی از قصه‌گویان کانون با عروسک دست‌ساز خود برای بچه‌ها نمایش اجرا کرد.

نامگذاری مرکز یک کانون پرورش فکری همدان به نام شهید کلائی 

در ادامه مراسم حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به پاس خدماتش در دوران دفاع مقدس تقدیر شد.

در ادامه از پوستر شهید رضا کلائی نوجوان ۱۶ ساله که عضو مرکز یک کانون پرورش فکری کودکان همدان بوده رونمایی شد و این مرکز نیز به نام این شهید مزین شد.

در ادامه این برنامه ضمن تقدیر از برندگان پویش «مسابقه افتخار من، قهرمان من» نوه‌های شهید با در دست داشتن عکس پدربزرگ شهید خود در کنار سردار ظفری عکس یادگاری گرفتند.

پایان پیام/ ۸۹۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول