اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

گردشگری رویداد‌محور، فرصتی کلیدی برای توسعه کردستان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، گردشگری رویداد‌محور را فرصتی کلیدی برای توسعه استان عنوان کرد.

گردشگری رویداد‌محور، فرصتی کلیدی برای توسعه کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،، منصور مهرزاد در جشنواره غذاهای سنتی با عنوان «سفره کُردی» در سنندج اظهار کرد: در طول چند روز اخیر جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره موسیقی اقوام و جشنواره هزار دف در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با بیان اینکه  شهرستان سنندج از ۱۶ لغایت ۲۱ مهرماه میزبان هشتمین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی غرب کشور است، اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور هنرمندانی از  استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، ایلام و زنجان به مدت یک‌هفته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

وی صنعت گردشگری را پس از صنایع نفت و خودروسازی به عنوان سومین صنعت درآمدزای جهان نام برد و افزود: خوشبختانه استان کردستان توانسته است در برگزاری رویدادهای گردشگری رتبه برتر کشور را کسب نماید.

مهرزاد عنوان کرد: انتخاب معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، به عنوان معاون برتر گردشگری کشور در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲، افتخاری دیگر برای استان کردستان بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان یادآور شد: در راستای توسعه گردشگری به شکلی جدی ورود کرده‌ایم که امیدواریم با توسعه گردشگری متعهدانه و مسئولیت‌پذیر و اتخاذ تدابیر هدفمندانه در این صنعت بیش‌ازپیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج هم در این جشنواره  غذاهای محلی را از جاذبه‌های گردشگری استان برشمرد و بر لزوم حفظ و احیای آن در منطقه تاکید کرد.

بهروز ابراهیم‌آبادی گفت: غذاهای سنتی از داشته‌های ارزشمند این منطقه است که حفظ و احیای آن و انتقال این هنر نیاکانمان به نسل آینده از وظایف ماست و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حاشیه و نواحی منفصل شهری اظهار کرد: در این راستا شورای اسلامی شهر سنندج با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در نظر دارد در سه نقطه از شهر سنندج 100 غرفه غذا و موسیقی راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول