اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فارس من| پاسخ دانشگاه آزاد قزوین به دغدغه دانشجویان در خصوص هزینه خوابگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قز‌وین گفت: دانشگاه آزاد قزوین در جهت پاسخگویی به مطالبات دانشجویان پس از استماع نظرات آنان موافقت کرد تا هزینه خوابگاه طی سه قسط پرداخت شود.

فارس من| پاسخ دانشگاه آزاد قزوین به دغدغه دانشجویان در خصوص هزینه خوابگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، چندی پیش در بخش «فارس من» خبرگزاری فارس استان قزوین موضوعی با عنوان «درخواست کاهش هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد واحد قزوین» ثبت و مطرح شد.

در متن این درخواست آمده بود:

« با سلام و احترام و عرض وقت بخیر اینجانب دانشجوی دانشگاه آزاد واحد قزوین هستم. اخیرا از جانب مدیر خوابگاه به ما اطلاع دادند که فردا لینکی برای ما ارسال می‌شود و ما با ثبت‌نام داخل لینک شروع به رزرو اتاق می‌کنیم بعد از تایید شدن رزرو اتاق از طرف خوابگاه دانشگاه آزاد ما ۴۸ ساعت فرصت داریم که ۳ میلیون تومان هزینه خوابگاه را بپردازیم.

طبق گفته‌های مسئول مربوطه خوابگاه هزینه ماهانه خوابگاه ۶۰۰ هزار تومان است و اگر ۴ ماه که برابر یک ترم دانشجو است حساب شود هزینه نهایی دو میلیون و چهارصد تومان می‌شود نه ۳ میلیون تومان. ما دانشجویان در مرحله اول خواستار کاهش هزینه خوابگاه و در مرحله دوم قسط‌بندی کردن هزینه تا پایان ترم هستیم.

قطعا در جریان هستید که انتخاب واحد به تازگی صورت گرفته و دانشجویان درگیر هزینه انتخاب واحد بوده‌اند و قطعا برای تعداد کثیری از دانشجویان مقدور نیست که به فاصله چند روز از انتخاب واحد هزینه سه میلیون به خوابگاه بپردازند. با تشکر از پیگیری شما»

برای پیگیری این موضوع با سیدحسن مهدیخانی سروجهانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قز‌وین مصاحبه‌ای داشتیم.

وی با اشاره به اقدامات رفاهی صورت گرفته برای دانشجویان واحد آزاد قزوین بیان کرد: خوشبختانه در همان روزهای ابتدایی با گفتگوی انجام شده با نماینده دانشجویان تصمیم بر قسط‌بندی هزینه خوابگاه گرفته شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد قز‌وین تصریح کرد: در صحبتی که با دانشجویان داشتیم عنوان کردند به دلیل اینکه به تازگی اقدام به پرداخت هزینه ثبت‌نام و انتخاب واحد کرده‌اند لذا در پرداخت یکباره هزینه خوابگاه با مشکل مواجه شده‌اند از این روز خواهان اقساطی‌کردن این مبلغ شدند.

مهدیخانی سروجهانی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد قزوین هم در جهت پاسخگویی به مطالبات دانشجویی و پس از استماع نظرات آنان با این خواسته موافقت کرد و قرار شد تا هزینه خوابگاه طی سه قسط پرداخت شود.

این مسوول عنوان کرد: در سال جاری هزینه خوابگاه با افزایش مواجه شده و بر این اساس هزینه ماهیانه خوابگاه دانشجویی ۶۰۰ هزار تومان می‌باشد که در قیاس با مبالغ خوابگاه‌های خودگردان بیرون بسیار کمتر است. ضمن اینکه این خوابگاه‌ها مبالغی هم به عنوان ودیعه از دانشجویان دریافت می‌کنند در حالیکه دانشگاه آزاد با وجود ارائه امکاناتی بیش از آنها، هیچ ودیعه‌ای هم دریافت نمی‌کند و هزینه خوابگاه هم یک دوم هزینه خوابگاه‌های خودگردان بیرونی است.

وی افزود: در حال حاضر هزینه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد قز‌وین برای ۴ ماه و نیم، قسط بندی شده و بناست که دانشجویان متقاضی این امر، طی سه قسط مبلغ را پرداخت کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد قز‌وین در خصوص سایر اقدامات رفاهی در نظر گرفته شده نیز یادآور شد: با توجه به مطالبه دانشجویان در راستای تسهیل در رفت و آمد به خوابگاه در قسمت ورودی و خروجی، امسال درب دیگری در نزدیکی خوابگاه برای این منظور تعبیه شده تا ضمن کوتاه شدن مسیر، دانشجویان با آرامش خاطر بیشتری تردد داشته باشند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول