اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بازخوانی یک حادثه؛ اسم رمز «آرمیتا» به جای «مهسا»

در حالی که مادر و ‌پدر «آرمیتا گراوند» اعلام کرده‌اند که به یقین رسیده‌اند که رخداد پیش آمده برای فرزندشان صرفا یک حادثه بوده اما رسانه‌های معاند اصرار دارند تا با حاشیه‌سازی، موضوع را تبدیل به جریان اعتراضی جدید کنند.

بازخوانی یک حادثه؛ اسم رمز «آرمیتا» به جای «مهسا»

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - نورنیوز نوشت: همه ماجرا از ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۹ مهر آغاز شد، هنگامی که «آرمیتا گراوند» دانش‎  آموز ۱۶ ساله به همراه ۲ دوستش به قصد عزیمت به مدرسه درایستگاه مترو  میدان شهدای تهران حاضر شد.

آنچه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری  مترو تهران می‌گوید و البته تصاویر دوربین‌های مداربسته بر آن صحه می‌گذارد این است که آرمیتا به همراه ۲ نفر از دوستانش پس از ورود به  سکوی مترو و درست در لحظه‌ای که قصد سوار شدن به قطار را داشت، ناگهان به دلیل افت فشار تعادل خود را از دست داده و زمین می‌خورد.

تصاویر نشان می‌دهد که زمین خوردن آرمیتا در شرایطی اتفاق می‌افتد که چند ثانیه بیشتر از ورود وی به داخل واگن قطار نمی‌گذرد؛ دوستان آرمیتا و برخی از مسافران قطار برای کمک به او، این دختر نوجوان را از قطار خارج و برای امدادرسانی به وی تلاش می‌کنند.

همچنین تصاویر دوربین‌های سکوی مقابل که چند دقیقه قبل از حادثه را نیز ثبت کرده‌، نشان می‌دهد که آرمیتا و دوستانش برای دقایقی منتظر ورود قطار به ایستگاه هستند و در حالی که روی صندلی‌های ایستگاه نشسته‌اند، خبری از برخورد، مشاجره یا ایجاد مشکلی با هیچ فردی از مردم عادی گرفته تا کارکنان و مسئولان مترو نیست، شرایط کاملا عادی است و این نوجوانان در حال گفت‌وگو با یکدیگر هستند.

در نهایت پس از انتقال آرمیتا به خارج واگن، تیم اورژانس بلافاصله در صحنه حاضر شده  و پس از اقدامات اولیه و پایدار کردن وضعیت این نوجوان او را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

ماهیگیری رسانه‌های بیگانه از آب گل‌آلود

بعد از انتشار این خبر برخی از رسانه‌های بیگانه ادعا کردند که درگیری لفظی بین مسافر و عوامل اجرایی مترو باعث وقوع این حادثه شده است اما ویدیوی منتشر شده از سوی متروی تهران که تصاویر قبل از سوار شدن به قطار و افت فشار آرمیتا را نیز نشان می‌دهد، این دختر دانش‌آموز در آرامش به همراه دوستانش بر روی صندلی‌های انتظار ایستگاه و در انتظار قطار نشسته و در حال گفت‎وگوست.

از دیگر ادعاهایی که رسانه‌های بیگانه مطرح می‌کنند این است که تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل واگن قطار را نشان نمی‌دهد این در حالی است که فاصله ورود آرمیتا به واگن و بیهوش شدنش بیش از سه تا چهار ثانیه طول نمی‌کشد و اساسا امکان بحث و یا درگیری در این بازه کوتاه زمانی وجود ندارد. از طرفی هر کس فقط یکبار سوار متروی تهران شده باشد می‌داند که کارکنان مترو در داخل ایستگاه مستقرند و در داخل واگن قطار حضور ندارند.

مادر و پدر آرمیتا چه می‌گویند؟

و اما مادر آرمیتا؛ می‌گوید که دخترم با دوستانش پس از ورود به  قطار مترو  به یکباره دچار افت فشار شده و به زمین می‌خورد و سرش به لبه سکو برخورد می‌کند، یکی از دوستانش جلو بوده و دیگری پشت سر، بعد از وقوع حادثه و حضور نیروهای اورژانس، دخترم را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

این مادر در گفت‌وگویی با خبرنگاران تاکید کرد که خودم تصاویر را دیده‌ام و تمام فیلم‌ها را چک کردم، چیز خاصی نبوده است، از مردم می‌خواهم که دعا کنند دخترم هر چه زودتر خوب شود.

پدر آرمیتا نیز می‌گوید: همه فیلم‌ها را بررسی کردم،  برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده، دخترم بیمار نبود و هیچ دارویی هم مصرف نمی کرد. از مردم می خواهم برای سلامتی دخترم دعا کنند.

اینبار اسم رمز «آرمیتا» بجای «مهسا»

آنچه در این میان قابل توجه است این است که در ویدیویی که از رخداد بیهوشی آرمیتا گراوند در مترو منتشر شده و حدود ۵ دقیقه از زمان حضور آرمیتا بر روی صندلی انتظارسکوی حرکت قطار تا حضور نیروهای اورژانس و امدادرسان را نشان می‌دهد، هیچگونه مشاجره، برخورد و یا درگیری مشاهده نمی‌شود.

آنچه به وضوح مشاهده می شود تلاش رسانه‌های معاند است برای استفاده از اسم رمز «آرمیتا گراوند» به جای «مهسا امینی»؛ این در حالی است که خانواده آرمیتا مکرر اعلام کرده‌اند که حادثه و وضعیت پیش‌آمده برای آنان کاملا روشن است درخواست می‌کنند که در مورد آن حاشیه سازی نشود.

رسانه‌های بیگانه در تلاشند با سواستفاده از مساله حجاب و به حاشیه بردن یک رخداد که در هر کجای این شهر و یا دنیا می‌توانست اتفاق بیفتد نقش کاسه داغ‌تر از آش را بازی کنند تا به آرزوی برباد رفته خود برای ایجاد بحران در سالگرد اغتشاشات که با شکست مواجه شد، جامه عمل بپوشانند.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول