اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از صلح اوکراین

بر اساس نظرسنجی انجام شده، حدود نیمی از شهروندان آمریکایی معتقدند که باید به اوکراین برای انجام مذاکرات صلح با روسیه فشار آورد.

نظرسنجی| حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از صلح اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حدود نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که آمریکا باید بر کی‌یف برای انجام مذاکرات صلح فشار آورد.

این نظرسنجی توسط «شورای شیکاگو برای امور بین‌الملل» انجام شده، و در آن 3242 شخص بالغ و در بازه زمانی هفتم تا هفده سپتامبر و با درصد خطای 2 درصد شرکت کردند.

در این نظرسنجی 49 درصد از شرکت کنندگان گفتند که دولت آمریکا باید مقامات اوکراینی را وادار به انجام مذاکرات کند. بیش از نیمی از این افراد طرفداران حزب جمهوری‌خواه هستند.

47 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که آماده حمایت از اوکراین تا زمانی که نیاز باشد، هستند. از دیدگاه این افراد، کاخ سفید نباید تامین مالی اوکراین را حتی با وجود افزایش قیمت سوخت و غذا رها کند.

از سوی دیگر مقام‌های اوکراینی و آمریکایی می‌گویند که در صورت عدم تزریق پول از کنگره به دولت فدرال، سیستم بودجه ایالات متحده برای حقوق‌ اوکراینی‌ها و هزینه‌های دولت کی‌یف ماه آینده به پایان می‌رسد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد، در حالیکه تعطیلی دولت فدرال نزدیک می‌شود، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در تاریخ 24 سپتامبر (دوم مهر ماه) به «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت سنا هشدار داد در صورتیکه کنگره کمک به کی‌‌یف رامتوقف کند، اوکراین در بحبوحه ضدحملات خود با یک شوک اقتصادی و سیاسی شدید مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده و سایر کشورهای کمک کننده، به طور مؤثر حقوق 150 هزار کارمند دولتی در اوکراین و بیش از نیم میلیون معلم، استاد و کارکنان مدارس را پرداخت می‌کنند و به غیر از آن دیگر هزینه‌های دولتی از مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی گرفته تا یارانه مسکن را نیز پرداخت می‌کنند.

بنا به گفته کارکنان وزارت خارجه آمریکا، تماس تلفنی بلینکن، درحقیقت درخواستی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره بوده است تا بودجه اوکراین را در اقدامات موقتی برای بازنگه داشتن دولت لحاظ کنند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول