اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

زمانی: رسانه‌های معاند در تحریف سفر رئیسی به نیویورک شکست خوردند

مسئول مرکز بین‌الملل ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و رویکرد ایران در عرصه بین الملل پرداخت.

زمانی: رسانه‌های معاند در تحریف سفر رئیسی به نیویورک شکست خوردند

مهدی زمانی مسئول مرکز بین‌الملل ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی توانا با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: نکته‌ای که از حضور رئیس‌جمهور در آمریکا و سخنرانی‌ ایشان در صحن مجمع عمومی سازمان ملل خیلی پررنگ بود، تصویری بود که ایشان از جمهوری اسلامی ایران به‌ نحو احسن ارائه کردند.

وی افزود: یک بار دیگر، ارزش‌های اساسی جمهوری اسلامی مانند آرمان فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی و عدم پذیرش استکبار جهانی، در افکار عمومی و حاضرین در صحن مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد. طبیعتا این فرصت به نسبت بسیاری از کنش‌ها و فعل‌ و انفعالات رسانه‌ای، دارای اهمیت و اثر قابل توجهی است. فرصتی که سالی یک‌بار در اختیار رؤسای جمهور کشورها قرار گرفته و می تواند افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

مسئول مرکز بین‌الملل ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ تصریح کرد: اقدام دکتر رئیسی در بدست گرفتن قرآن کریم و محکومیت اهانت به آن که بازتاب‌های بسیار زیادی در رسانه‌های بین‌المللی خصوصاً رسانه‌های جهان اسلام به دنبال داشت، در خور توجه بوده است.

زمانی با بیان اینکه گزارش‌های مفصلی دراین‌باره توسط شبکه‌ها و مطبوعات جهانی تولید شد، گفت: اقدامات این‌چنینی می‌تواند چهره جمهوری اسلامی را در افکار عمومی جهان اسلام نیز ارتقا دهد. چهره‌ای که در یک دهه گذشته به خاطر بعضی از تحولات و درگیری‌های منطقه دستخوش یکسری ابهام و تحریف شد؛ مانند بحران سوریه و رویکرد ایران در منطقه که جریاناتی نظیر اخوان المسلمین در مقابل دولت سوریه و دولت بشار اسد قرار گرفتند و این مسئله سبب انفکاک میان جمهوری اسلامی و بخشی از جهان اهل سنت شد.

وی اضافه کرد: اما اقدامی که توسط رئیس‌جمهور در صحن مجمع عمومی سازمان ملل انجام گرفت قطعاً می‌تواند در رابطه با وحدت جهان اسلام در عرصه بین‌الملل و افکار عمومی جهان اسلام مؤثر باشد.

مسئول مرکز بین‌الملل ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه رسانه‌های معاند در تحریف حضور دکتر رئیسی در مجمع سازمان ملل شکست خوردند، بیان کرد: به نظرم بازتاب خبری سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی ایشان در صحن مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه‌های خارجی، گویای این نکته است که رسانه‌های معاند نتوانستند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند. مؤید این ادعا نیز رسانه‌های مختلفی هستند که به‌صورت مفصل حضور دکتر رئیسی را پوشش دادند. مانند خبرگزاری رویترز یا روزنامه گاردین یا فیلم صحبت رئیس‌جمهور در صفحه یوتیوب سازمان ملل که در میان همه سخنرانی‌های رؤسای جمهور کشورها، پربازدیدترین سخنرانی شد.

زمانی تاکید کرد: همه این موارد گویای این قضیه هستند که رسانه‌های معاند در رسیدن به هدف خود در القاء روایت یکسویه از سفر رئیس جمهور ناکام ماندند.

وی در پایان با اشاره به جایگاه کشور در عرصه بین الملل و رویکرد ایران در حوزه سیاست خارجی گفت: درواقع یک تفاوت رویکرد در حوزه سیاست خارجی بین دولت فعلی و دولت قبلی وجود دارد. این تفاوت اصلی و اساسی، جایگزینی سیاست غرب‌گرایی با سیاست منطقه‌گرایی است که به‌طور مشخص در دولت جدید پیگیری شده است.

مسئول مرکز بین‌الملل ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: سفرهایی که شخص رئیس‌جمهور و وزیر امور‌خارجه به کشورهای منطقه داشته‌اند، توافق‌نامه‌ها و قراردادهایی که در این زمینه با کشورهای منطقه امضاء شده است، جایگزینی ارزهای ملی با دلار در مبادلات بین‌المللی، سیاست حذف دلار از مبادلات تجاری با کشورهای مختلف دنیا خصوصاً کشورهای چین و روسیه و سایر کشورهایی که هم‌گرا با سیاست‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی هستند همگی مؤید این تغییر رویکرد در سیاست خارجی کشور هستند.

سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه ۲۸ شهریور، در دومین روز سفر خود به نیویورک، در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قدرت جمهوری اسلامی ایران را قدرتی امنیت‌ساز دانست که با حذف گزینه‌های جنگ، اشغالگری و تجزیه کشورها از روی میز قدرت‌های سلطه‌گر، افق‌های جدیدی را برای منطقه گشوده است و اظهار داشت: منطقه غرب آسیا به خاطر تجربه طولانی استعمار و تجاوزات نظامی مکرر، فرصت‌های زیادی را برای توسعه و پیشرفت از دست داده است. اینک که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، دکترین مقاومت، امواج اشغالگری و تروریسم را با موفقیت به عقب رانده، فرصت و عصر جدیدی برای منطقه رقم خورده است. ناامن کردن کریدورهای تجاری، تنزل درجه کشورها از متحد به وابسته، ممانعت از رشد اقتصادی کشورهای مستقل، و ایجاد جنگ‌های نیابتی در آسیا و اروپا بخشی از همین زنجیره شوم است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول