اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

استفاده از فناوری ساخت فیلم‌های تاریخی را تسریع می‌کند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در خصوص طولانی‌شدن پروژه‌های فرهنگی گفت: با ایجاد زیرساخت‌های صنعتی تولید فیلم و سریال می‌توان زمان این پروژه‌ها را کاهش و اثربخشی را افزایش داد.

استفاده از فناوری  ساخت فیلم‌های تاریخی را تسریع می‌کند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ستادهای معاونت علمی و فناوری وظیفه توسعه فناوری یا کمک به رسوخ فناوری در دستگاه‌ها، صنایع یا نهادهای متقاضی هستند را دارند. در این بین، ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم که به نوعی بازیگر دولتی زیست‌بوم صنایع خلاق است، وظیفه دارد شرکت‌ها و مجموعه‌هایی را شناسایی و یا حمایت کند که راه حل نوآورانه یا فناورانه آن‌ها عطوف به مسائل فرهنگی یا اجتماعی کشور است.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری فارس درخصوص وظایف این ستاد گفت: ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم یک نقش توسعه‌ای دارد و یک نقش فناوری. این ستاد خود متشکل از حداقل 8 وزارتخانه و 10 دستگاه مرتبط با حوزه فرهنگی است و شأن آن، شأنی هماهنگ‌کننده و تکمیل‌کننده است و به هیچ وجه متولی نیست.

وی تصریح کرد: برای مثال، در حال حاضر توسعه نوعی دوربین مد نظر ستاد است که در ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم پیگیری می‌شود. دغدغه ستاد ما، توسعه فناوری نیست و قصد آن حمایت از مجموعه‌هایی مانند زیست‌بوم فیلم و سریال است که «اثر اجتماعی» خلق می‌کنند. در برخی موارد مانند تولید فیلم نیز مشکل ما نبود زیرساخت‌های صنعتی فیلم و سریال است؛ نتیجه این امر این است که پروژه‌های فیلم‌سازی بزرگ ما نمی‌تواند در زمان مناسب به ثمر برسند.

حسنلو در تشریح دلیل طول کشیدن پروژه‌های بزرگ فرهنگی گفت: پروژه فیلم حضرت موسی (ع) یا حضرت سلمان (ع) تا به الان حدود 10 سال طول کشیده است و این باعث شده است اثرگذاری ما در زمینه اجتماعی با افت شدید مواجه شود. فیلم‌هایی مانند مختارنامه یا یوسف پیامبر اثر اجتماعی فراوانی که در کشور به دنبال داشته است، در زمان طولانی ساخته شده‌اند.

او تأکید کرد: قطعا اگر بتوانیم با زیرساخت‌های فناورانه و تولید صنعتی فیلم، زمان تولید فیلم را کاهش و به سطحی که در دنیا اتفاق می‌افتد، برسانیم، می‌توانیم این زیست‌بوم را اثربخش‌تر و اقتصادی‌تر کنیم. این نقطه، جایی است که معاونت علمی و یا ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم وارد می‌شود. در واقع، فعالیت‌های این بازیگران عمدتا در حوزه توسعه فناوری نیست و معاونت و ستاد در این زمینه کمک‌دهنده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول