اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افزایش 200 درصدی صدور پروانه در تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: با ابلاغ مشوق های نوسازی، آمار صدور پروانه در سال جاری حدود 200 درصد نسبت به 5 ماهه سال گذشته افزایش داشته و عملاً شاهد افزایش نوسازی در بافت های فرسوده هستیم.

افزایش 200 درصدی صدور پروانه در تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مراسم گرامی‌داشت روز جهانی «اسکان بشر» با شعار اقتصاد تاب‌آور شهری، روز دوشنبه، دهم مهر ماه سال ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی و هنری نگارستان برگزار شد.

مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران  در این مراسم تغییرات اقلیمی و خشکسالی، مهاجرت ها و سکونت گاه های غیر رسمی را از چالش های مشترک بین کلانشهرهای دنیا عنوان کرد و به ارائه مهمترین برنامه ها و اقدامات شهرداری تهران برای افزایش تاب آوری، تولید مسکن و بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد پایتخت پرداخت.
هدایت گفت: چنانچه بخواهیم به حوزه بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده ورود کنیم باید سه ضلع دولت، شهرداری و مردم را با هم پیش ببریم که خوشبختانه در این دوره دولت و شهرداری برای تحقق اهداف نوسازی اهتمام جدی دارند و مردم را نیز در این حوزه با خود همراه کرده اند.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: با ابلاغ مشوق های نوسازی، آمار صدور پروانه در سال جاری حدود 200 درصد نسبت به 5 ماهه سال گذشته افزایش داشته و عملاً شاهد افزایش نوسازی در بافت های فرسوده هستیم.
هدایت با بیان این که تلاش کردیم تا تولید مسکن در شهر تهران را با اقدامات بازآفرینی همسو کنیم، گفت: در این خصوص تفاهم نامه هایی با رویکرد تسهیل گری با دستگاه ها و نهادهای مختلف منعقد شده و بر اساس آن ساخت 500 هزار واحد مسکن در دستور کار قرار گرفته که حدود 200 هزار واحد از آنها وارد چرخه صدور پروانه و عملیات اجرایی تعدادی از این واحدها آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، ایجاد محلات الگو در شهر تهران، راه اندازی طرح پویش محله امن، رفع موانع و مشکلات نوسازی در پلاک هایی که به دلایل مشکلات ثبت و اسناد، قرار گرفتن در محدوده بافت های تاریخی و محدوده های حرایم راه آهن و برق فشار قوی از چرخه نوسازی و بازآفرینی جا مانده اند از جمله سایر مباحثی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم مطرح و به آن پرداخته شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول