اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش قیمت نفت به‌ 90.4 دلار‌

قیمت نفت امروز در آستانه نشست اوپک پلاس به 90.41 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

کاهش قیمت نفت به‌ 90.4 دلار‌

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در آستانه نشست وزرای اوپک پلاس کاهش یافت زیرا اثر کمی عرضه در بازار با نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا در بازار خنثی شده است.

هر بشکه نفت برنت با 51 سنت کاهش 90.41 دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت خام آمریکا با 55 سنت کاهش 88.68 دلار معامله شد.

آمارهای روز گذشته نشان داد مشاغل جدید در آمریکا با بیشترین تعداد در بیش از 2 سال گذشته رشد داشته‌اند و این سبب شد تا سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکارشد بیشتری داشته باشد.

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تقویت ارزش دلار کاهش یافت زیرا این امر می‌تواند تقاضا را کاهش دهد زیرا قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر می‌شود.

ییپ رانگ ران، تحلیلگر بازار نفت در این رابطه گفت: «‌به نظر می‌رسد بازار کار انعطاف‌پذیر فضای بیشتری را برای فدرال رزرو فراهم می‌کند تا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد.»

قرار است، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، پس از تمدید کاهش تولید تا پایان سال، در نشست روز چهارشنبه، سیاست تولیدشان را بدون تغییر حفظ کنند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود، عربستان قیمت رسمی نفت خود برای نفت سبک برای فروش در آسیا در ماه نوامبر را برای نهمین ماه متوالی افزایش دهد.

از طرفی بازیگران بازار انتظار دارند عرضه نفت خام ترش همچنان کم بماند.

برایان مارتین و دانیل هاینس، تحلیلگران بانک ANZ معتدند، تغییر اخیر قیمت نفت می‌تواند دلیلی برای این گروه باشد که کاهش عرضه خود را در جلسه امروز بدون تغییر نگه دارند.

در عین حال، مقامات عراقی به رویترز گفتند، مذاکرات ازسرگیری صادرات نفت عراق از طریق خط لوله نفت از ترکیه همچنان ادامه دارد.

 این درحالی است که مقامات ترکیه‌ای دیروز از آغاز فعالیت این خط لوله پس از 6 ماه توقف گفته بودند.

سرمایه‌گذاران به دقت عرضه و تقاضا در آمریکا را رصد می‌کنند و به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه آمریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 29 سپتامبر حدود 4.2 میلیون بشکه کاهش یافته است.

آمارهای دولت آمریکا در مورد ذخایر امروز عصر منتشر خواهد شد. 8 تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زدند، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 29 سپتامبر حدود 500 هزار بشکه کاهش یافته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول