اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طرح ملی کارآفرینی برای دانشجویان کلید خورد

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از برگزاری اولین طرح ملی کارآفرینی برای دانشجویان خبر داد.

طرح ملی کارآفرینی برای دانشجویان کلید خورد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون فناوری و  نوآوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری فارس در خصوص راه‌اندازی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای مهارت‌افزایی دانشجویان جهت ورود به این عرصه خبر داد.

وی در این گفت‌وگو بیان کرد: طرح ملی ترویج کارآفرینی با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت‌های دانش‌جویان برای ورود به عرصه‌ کارآفرینی طراحی شده است و تا نوزدهم مهرماه مهلت ثبت نام وجود دارد. به منظور دست‌یابی به توسعه‌ اقتصادی پایدار، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر کشور، توجه ویژه به موضوع کارآفرینی است و اگر این کارآفرینی بر اساس فناوری باشد، کیفیت و سرعت رشد بسیار بالاتر خواهدبود.

محمدعلی‌نژاد اضافه کرد: توسعه‌ کارآفرینی بر پایه‌ دانش، نیازمند توانمندسازی افراد در زمینه‌ مهارت‌های نرم و تخصصی کارآفرینی است که طرح ملی ترویج کارآفرینی، با هدف توسعه‌ عادلانه‌ فرصت‌های یادگیری کارآفرینی به همین منظور و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

او در خصوص روند انجام طرح گفت: پس از ثبت‌نام دانشجویان، با توجه به ظرفیت داده شده به هر دانشگاه، غربال‌گری اولیه صورت می‌گیرد افراد وارد مراحل استعدادیابی و آغاز فرآیند مشاوره و یادگیری می‌شوند. ساخته‌شدن تیم‌های حرفه‌ای و حل نیازهای فناورانه و رقابت در رویداد ملی نیز از بخش‌های این طرح هستند.

محمدعلی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به این‌که پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان پشتیبان این طرح انتخاب شده‌است، افزود: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت و راه‌های ارتباطی مشخص‌شده، ضمن کسب اطلاعات، در این طرح شرکت‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول