اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۱۲۱۲ نفر از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار حمایت شدند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۱۲ نفر از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار این استان حمایت شدند.

۱۲۱۲ نفر از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار حمایت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی گفت: یکی از سیاست‌های حمایتی دولت برای حفظ اشتغال موجود و کاهش نرخ بیکاری، کمک به بنگاه های اقتصادی مشکل دار است.

وی افزود: در این راستا در نیمه نخست امسال، با مجموع اقداماتی که با محوریت کارگروه تخصصی اشتغال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری در استان انجام شد، ۱۳ بنگاه اقتصادی مشکل دار حمایت شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۱۲ نفر از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار این استان حمایت شدند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت عدم حمایت از این بنگاه ها، احتمال ریزش نیروی کار و کارگران شاغل در آنها وجود داشت، اما با توجه به اهمیت و پیگیری های لازم، این موضوع در استان مدیریت شد.

سلامی گفت: عمده مشکلاتی که متوجه یک بنگاه اقتصادی می‌شود در حوزه های مالی، تسهیلاتی، حقوقی، نیروی کار و دیگر عوامل است که باعث خواهد شد آن بنگاه با تمام ظرفیت و امکانات فعالیت نداشته باشد.

وی اظهار کرد: رصد واحد‌های تولیدی و تعاونی ها بصورت مستمر در استان از سوی اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود و این مجموعه با استفاده از توان و تعامل بین بخشی برای حل مشکلات کارآفرینان و کارگران پای کار است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین افزود: ۹۰۲ نفر در این استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.

سلامی گفت: در شش ماهه اول سال جاری، ۵۰ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری مجددا به چرخه اشتغال بازگشتند و ۶۲ نفر نیز برای مهارت آموزی به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای معرفی شدند.

وی ادامه داد: همدلی و هم افزایی ارکان اجرایی مختلف برای حمایت از ورود سرمایه گذاران و کارآفرینان جدید، رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی موجود و صیانت از کارگران در استان، از ملزومات رشد و توسعه فراگیر است که در عمل در مجموعه دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان پیگیری می‌شود.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول