اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تقدیر از روانپزشکان و روانشناسان برتر کشور

مسؤول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران از برگزاری همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان خبر داد و گفت: در این همایش از 5 روانپزشک و روانشناس برجسته کشور تقدیر می‌شود.

تقدیر از روانپزشکان و روانشناسان برتر کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حمید پیروی، نائب رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران با بیان اینکه این همایش در روز دوشنبه 17  مهر ماه 1402 ، از ساعت 9 تا 13 در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی، برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از جوانب حیاتی در حوزه سلامت روان، سلامت روان دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی و خوابگاهی است. دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها به‌عنوان محیط‌های اصلی زندگی دانشجویان، تأثیر قابل توجهی بر سلامت روانی آن‌ها دارند.

اهمیت سلامت روان در محیط دانشگاهی و خوابگاهی و تأثیر آن در آموزش و یادگیری بهتر

وی درباره اهمیت سلامت روان در محیط دانشگاهی و خوابگاهی و تأثیر سلامت روان در آموزش و یادگیری بهتر، خاطرنشان کرد: سلامت روان مستقیماً با توانایی دانشجویان در یادگیری و انجام وظایف تحصیلی مرتبط است. دانشجویان با حالت روانی بهتر، درک بهتری از مطالب درسی پیدا کرده و به بهترین شکل ممکن در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

مسؤول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره تأثیر سلامت روان در کاهش استرس و اضطراب،گفت: دانشجویان در دوران تحصیل با فشارهای زیادی از جمله امتحانات، تکالیف و تغییرات اجتماعی مواجه هستند. حفظ سلامت روان در این دوران کمک به کاهش استرس و اضطراب و بهبود کیفیت زندگی دانشجویی می‌کند.

پیروی سلامت روان را در پیشگیری از مشکلات روانی موثر برشمرد و افزود: ارتقاء سطح بهداشت روان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها می‌تواند در پیشگیری از مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب کمک کند. دانشجویان با دسترسی به خدمات مشاوره و پشتیبانی مناسب، می‌توانند به مشکلات روانی پیش از افزایش شدید آنها پرداخته و بهبود یابند.

تأثیر سلامت روان بر ارتقاء رفاه اجتماعی دانشجویان

وی با تأکید بر تأثیر سلامت روان بر ارتقاء رفاه اجتماعی، افزود: دانشجویان در دوران تحصیل به تجربه‌های اجتماعی فراوانی دست می‌یابند. سلامت روانی قوی می‌تواند رفاه اجتماعی آنها را تقویت کرده و ارتباطات اجتماعی بهتری برقرار کنند.

مسؤول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ارتقاء سطح بهداشت روان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها امری اساسی برای بهبود عملکرد تحصیلی و رفاه دانشجویان است، یادآور شد: با توجه به تأثیر مستقیم سلامت روان بر عملکرد و کیفیت زندگی دانشجویان، تلاش‌های جدی برای ایجاد محیط‌های حاکم بر سلامت روان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها بسیار اهمیت دارد. این تلاش‌ها نه تنها به دانشجویان در دوران تحصیل کمک می‌کنند بلکه آمادگی آنها برای مواجهه با چالش‌های زندگی پس از فارغ‌التحصیلی نیز را تقویت می‌کنند.

پیروی افزود: از این‌رو «اهمیت سلامت روان در محیط دانشگاهی و خوابگاهی»، از موضوعاتی است که متخصصان و کارشناسان مجرب در همایش تخصصی روز جهانی سلامت روان، دانشگاه علوم پزشکی ایران در این‌باره بحث و بررسی می‌کنند.

مسؤول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: در این همایش با دعوت از مسؤولان و متخصصان برجسته از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و شماری از مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و متخصصان و فعالان عرصه سلامت روان کشور در راستای ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه و به‌ویژه سلامت روان دانشجویی برگزار می‌شود.

پیروی با تأکید مجدد بر اینکه در این همایش از ٥ متخصص روانپزشکی و روانشناسی کشور که طی سال‌های گذشته در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه سلامت روان نقش برجسته‌ای داشتند، تقدیر می‌شود، افزود: در همین رابطه مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف ارتقا سواد سلامت روان نسبت به تولید محتوای آموزشی بهداشت روان اقدام کرده است که طی هفته‌های آتی به‌تدریج منتشر می‌شود. 

وی با بیان اینکه این همایش رایگان، حضوری و با امتیاز باز آموزی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور است،خاطرنشان کرد: روز جهانی سلامت روان یک رویداد مهم در تقویت آگاهی عمومی از اهمیت سلامت روان در جوامع جهانی است.

به گفته مسؤول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران در این روز، بحث‌ها و فعالیت‌های متعددی در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان شرکت در این همایش تخصصی یک روزه می‌توانند در زمان و محل مقرر شرکت و امتیاز بازآموزی کسب کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول